Hej, finns det någon som har Verisure som larm och vibrationsdetektor. Är lite intresserad av att höra hur känsliga dessa är (om någon testat). Reagerar dem på om det t.ex skulle komma stark vind som får rutorna att röra sig, eller om någon bara känner på dörrhandtaget när dörren är låst(utan att rycka)?

Ni förstår nog min fundering, och vore tacksam för svar om någon har kunskap. Har idag Securitas och deras Magnetdetektor och lite intresserad av att höra skillnaden på dem.
 
N Nygge72 skrev:
Hej, finns det någon som har Verisure som larm och vibrationsdetektor. Är lite intresserad av att höra hur känsliga dessa är (om någon testat). Reagerar dem på om det t.ex skulle komma stark vind som får rutorna att röra sig, eller om någon bara känner på dörrhandtaget när dörren är låst(utan att rycka)?

Ni förstår nog min fundering, och vore tacksam för svar om någon har kunskap. Har idag Securitas och deras Magnetdetektor och lite intresserad av att höra skillnaden på dem.
Har dessa på några dörrar och fönster. Har inte fått något larm trots att jag ryckt kraftigt i låsta dörrar. De sitter ju inte på själva glaset heller utan ser ut som deras vanliga gamla magnetkontakter som ska detektera om något öppnas. Så exakt hur känsliga de är för att en ruta krossas låter jag vara osagt (jag vet att det står så på beskrivningen).
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Mina var satt för känsligt, kunde inte öppna ovarsamt med nyckeln utan att larmet gick. Kan iofs. varit hantagets läte också..

Känsligheten ändrades och inga fler "falsklarm"
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.