Någon annan som varit med om att Ikeas möbler luktar väldigt illa?

Köpte en garderob för ett par dagar sen, skulle montera den men sambon han före, när hon höll på som bäst så märkte jag att det luktade väldigt konstigt om möblen, luktade inte som vanlig spånskiva brukar, doften var väldigt stark (blandning av kem och unken spånskiva) och spred sig över hela övervåningen.

Slutade med att vi demonterade möblen och la den i källare, vädrade rummet en bra stund men de dofta rätt bra ändå, svabbade golvet men det hjälpte inte, så lillgrabben fick sova hos oss.
Idag har jag reklamerat möbeln, och nu väntar en rejäl vädring av rummet för att se om det kan få väck återstående lukt, samt att vi flyttar ut möblen till garaget istället.

Vi har tidigare köpt möbler ur samma serie men aldrig varit med om detta.

Reklamationen var inga problem alls, men vad kan ha hänt med den? Värst lukta hyllplanen:p
 
Sambon jobbade med att importera möbler förr i tiden, men hon reagerar också på strykan och doften.
Just nu är hon i källaren och spottar och fräser över delarna som legat och doftat i källaren hela natten. Så nu luktar det lika starkt i rummet i källaren som det gjorde i lillgrabben rum i går.
 
Redigerat:
Lämna tillbaka.
 
Dom kommer att hämta den hemma hos oss i veckan
 
A
Var med om samma sak med ett soffbord från Ikea (lack tror jag det hette). Luktade så starkt att det fick stå ute (under tak) i några dagar. Sen hade doften avtagit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.