Beställde ett Yale Doorman kit med Verisure från K-Rauta på deras medlemsdag när man fick 20%. Hämtade ut det igår, och tänkte montera. Men när jag öppnar paketet ser jag direkt att alla plomberingar är brutna, borrskyddet är bortbrutet och har limrester. Alltså fick jag ett begagnat lås!

Det tycker jag inte är ok!

Visst jag kan lämna tillbaka låset, men då har jag ju gått miste om rabatten. Vill ju ha det jag beställt. Och nu har de inga på lager enligt hemsidan. Riktigt dåligt skött K-rauta!

Har mailat dem men inte fått svar. Antar att de inte jobbar helg. Hoppas de är till mötesgående. Någon som har liknande erfarenheter?

Vad är rimligt avdrag om vi kommer överens om att jag behåller låset med full garanti. Jag antar ju att någon lämnat tillbaka låstet pga något problem.

Irriterad. Hade ju avsatt tid för att montera...
 
Gå tillbaka till butiken och gör en formel reklamation med krav på att få ett nytt. Då du har beställt under en kampanj skulle jag vara förvånad om dom nekar dig den rabatten.
Om låset är komplett och du har medföljande garanti skulle jag själv ist be om en ytterligare rabatt då en bruten förpackning är att anse som "begagnad".
Som tidigare butiksägare såldes aldrig "utställnings ex" för mindre än 40% mot ord.pris.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
S
Lite smått komiskt det här.
Folk kräver rätt till öppet köp
Folk kräver att inte behöva köpa något som någon annan nyttjat öppet köp på :)

Hur butiksägaren än gör blir det fel.
 
  • Älska
leifberggren
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Lite smått komiskt det här.
Folk kräver rätt till öppet köp
Folk kräver att inte behöva köpa något som någon annan nyttjat öppet köp på :)

Hur butiksägaren än gör blir det fel.
Öppet köp brukar ju oftast innebära oanvänd produkt i obruten förpackning. Ser inte det komiska i TS fråga.
 
  • Gilla
jnse
  • Laddar…
Tycker att de borde inte haft allt förstora problem att sälja det som ett returex. i butiken med en skälig rabatt. Men att försöka lura iväg returer till webbkunder ställer jag mig tveksam till.

Sen vet jag sen förra gången att det är rätt mycket delar, bland annat skruvar som bara hår skruva i och inte lossa. Ville inte riskera att något fattas eller är trasigt med bortmonterat lås i dörren.

Sen har jag full förståelse för att folk returnerar artiklar på öppet köp, men att montera ett lås, och sedan montera ner det igen? Varför då? Antingen är det något fel på exemplaret, eller så visste inte förra kunden alla vad han eller hon köpte.

Jag ska erkänna att jag med viss skam lämnat åter exempelvis en strömbrytare när jag öpppnat förpackningen och sett hur illa det var designat innanför skalet. Men det skulle ju inte falla mig in att montera och sen montera ner det igen för att lämna tillbaka. Men men, man ska väl inte förstå allt.
 
  • Älska
leifberggren
  • Laddar…
Fick låste utbytt! Allt frid och fröjd! Bra bemötande från butiken. De verkade också förvånade hur det kunde blivit såhär...
 
  • Gilla
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
Hej,

Jag råkade ut för samma, men värre. Hämtade ett lås i butik efter att beställt på klubbdagen. Tänkte inte på att paketet var bandat förren jag öppnat det. Bara en tag, skruvar lösa i hela paketet och INGA Verisure-delar eller dokumentation. Jag skrev givetvis ett argt mail till K-Rauta som senare löste det snabbt i butiken. Nu väntar jag på ett nytt lås, och jag känner att de hanterade det på ett snyggt sätt (fick även en rabattkod på 20%) men jag är fortfarande förvånad över att de lämnade ut ett lås på retur, utan att kontrollera innehållet...

Mvh Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.