Pryd entrén med nytt designtak

Husentréer med designtak, det ena med trädgårdsmöbler och det andra med en balkong och uteplats.


Varför inte inleda våren med ett nytt entrétak till huset? Tillsammans med Bygghemma och Designtak tävlar vi ut ett snyggt skärmtak som passar de flesta hus - ett Entretak Classic i 1500 millimeters bredd. Taket har både infälld hängränna och spotlights. Utöver själva taket ingår två stycken vita GU10led spotlights i tävlingspriset. Taket utförs i valfri standardkulör.

Totalt värde cirka: 14 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Var tillverkas Designstak entrétak?


1. Norrland
X. Småland
2. Värmland

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 30 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Designtak för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: X Småland.

Nu har jag skjutit upp fasadbytet sedan jag flyttade in då jag måste riva nuvarande tak. Skulle jag nu vinna detta så har jag längre inga undanflykter och därmed kommer att få en gladare fru och något att göra på min semester.
 
Svar X Småland.

Saknr precis ett sånt här tak ovanför ingången till ett gammalt torp. Om man kan bestämma färg skulle ett sådant här svart tak passa perfekt. Så fint så och säkert lätt att montera.
 
svar: X Småland

Efter vårat hus brann ner januari 2017 så har vi nu ett helt nybyggd hus som vi skulle behöva ett Entretak till.

Detta skulle ju passa perfekt på vårat hus!
 
Svar: X Småland

Vi har precis byggt ut vårt hus, kom på det lite sent men kanske inte var så smart att sätta en helt svart dörr i söderläge, ett designtak skulle delvis skydda vår nya fina dörr men även förhindra att man får snöras i nacken från taket nu när våren aldrig verkar vilja dyka upp :)
 
Svar X småland

Snöras och dropp från taket är ingen höjdare, gäller att springa snabbt förbi......
Ett tak skulle göra att man kan gå ut och in på vintern utan att riskera att bli snögubbe!
 
Svar x Småland

Ett entrétak från Småland av högsta klass,
Skulle skyla oss från både regn och solgass.
Modern stil med tänk från förr,
Blir pricken över i som pryder vår dörr.
 
Småland

Ett sådant tak skulle passa perfekt vid vår groventre och ge dörren en chans att överleva!
 
Svar X (Småland)

För 5 år sedan rev jag vår fula entré. Vi skulle köpt ett nytt modernt entretak var tanken, men än idag så har vi inget entretak. Det hade varit perfekt att få vinna denna tävling!
 
Svar: X Småland
Har ett nybyggt hus (-13) som sedan planeringen av huset inte fått något entrétak. Vi har inte hittar något som passar helt enkelt. När jag såg detta kändes det som vi äntligen hittat något som passar! Det här entrétaket skulle verkligen rama in entrén och göra att helheten ser komplett och stilfull ut.
Nybyggt hus utan entrétak med vit och svart fasad och stenlagd uppfart.

Hoppas verkligen att vi har turen på vår sida denna gången :)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Svar: x. Småland
Vårt skärmtak fick sig flera knäckar av all snö i vinter så ett nytt vore ju perfekt att få vinna.
 
Svar x Småland.
Med glaserade takpannor och utan skärmtak är det ofta lite för spännande att gå ut när det har snöat !
Mitt liv hade blivit mindre spännade med ett skärmtak.
 
Svar: X (Småland)

Eftersom vårt hus fyller 100 år i år så vore det en fin present till huset.
 
X Småland

Vi bor i ett -60 tals hus som en gång hade ett liknande entrétak. Det skulle vara roligt att kunna återställa fasaden och entrén till sitt ursprung.
 
Svar x Småland
Det här entretaket hade passat så fint över vår groventre på vårt nybyggda hus. Det här vad vi letat efter hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.