Köpt en ny såg och kan inte alls fästa bladet när infästningen är längst i botten. Det vill gärna vandra dit med när man trycker på med bladet. Går att fästa så att den snäpper till när infästningen är långt ut men det kan väl inte vara så att man måste ha den i ett speciellt läge?
Jättejobbigt att koppla på batteri och försöka stanna den precis så att infästningen hamnar i sitt nedersta läge
 
32 sekunder in i denna filmen ser det lekande lätt ut

 
Tack! Min såg är inte i närheten av det där. Får bli tillbaka till butiken med den.
 
Ja, jag antar att du har sågblad med rätt fäste? T, inte U.
 
Det är dom tre medföljande bladen. Ser T formade ut. Tar i ganska hårt och bladet vill inte alls in i maskinen när infästningen är i botten. Något känns fel
 
Ok
 
Inge skräp (spån) som fastnat i botten av bladhållaren?
Inga problem vad jag kan minnas med min såg, kan kolla imorgon om det går mer eller mindre lätt beroende på hållarens position.
 
Så här ser bladbyten ut på min. (y)
 
  • Gilla
Jenr76 och 1 till
  • Laddar…
Tack för video! Var det så enkelt från början när den var ny? Var tillbaka i butiken och dom sa att det var för att den var så ”ny”. Att det var ok att ta i lite, använda en träbit som mothåll och trycka så gick det. Hade ju önskat att det var lika enkelt som i videon men kanske ger med sig med tiden
 
Jag tror det kan ha varit lite kärvare i början, normal användning kanske "mjukar upp" mekanismen. Har inte bytt blad alltför ofta, nöter på flera sågar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.