T
Hej!

Vi har funderingar på att bygga med denna hustillverkare.

Jag har googlat, sökt på forumet, varit inne på deras FB. Men finns inte mycket att läsa. Skulle uppskatta om ni som har input på denna tillverkare skriver det här.
 
Vi ska bygga med vallsjöhus, bygget har dock inte börjat ännu så kan inte säga så mycket än. Byggstart i juli/aug.

Vi valde de mycket pga att dom är väldigt flexibla att ha och göra med, bra standard samt frihet att välja i stort sätt vilka leverantörer du vill på kök/vitvaror, golv osv, gratis att ändra i ritningar eller som vi komma med en egen ritning, sen är dom ganska små så det känns mer personligt. Prismässigt hamnade dom bra till också. Vi har fått ett pris på ca 2,8 milj för ett 150kvm enplanshus av H-typ, grundpriset var ca 2,55, vi har dock valt till en hel del. Tillkommer gör shakt och finplanering.

Vallsjöhus jobbar mest med generalentreprenad dvs ett kontrakt med vallsjöhus och ett med byggarna.

Vi jämförde främst med A-hus, Mälarvillan, Eksjöhus, LBhus och nån till jag inte kommer på just nu.
 
T
Tack för input!
 
Jag håller på och bygger med Vallsjöhus och jag kan verkligen inte rekommendera dem. Oprofessionellare företag får man leta efter.
Jag kommer återkomma med ett mer detaljerat inlägg senare.
 
T
Tack för det! Skulle verkligem uppskatta en sammanfattning senare. Vad är det just nu som strular mest?
 
D danneattack skrev:
Jag håller på och bygger med Vallsjöhus och jag kan verkligen inte rekommendera dem. Oprofessionellare företag får man leta efter.
Jag kommer återkomma med ett mer detaljerat inlägg senare.
Vart i landet bygger du med dom? Nu blir man ju orolig.
 
Ursäkta att jag inte har svarat tidigare. Har haft dåligt med tid. Jag kan lugna er med att läget har bättrat sig mellan mig och Vallsjöhus. Jag ämnar att skriva en utförlig beskrivning senare. Dessutom vet jag att de håller koll på den här tråden så jag tror att de kommer bättra sig på de punkter där vi har haft problem.

Vi fick för övrigt huset levererat i tisdags och det ser riktigt bra ut.
 
T
Intressant, hur vet du att dom håller koll på tråden?
 
T Thomas' skrev:
Intressant, hur vet du att dom håller koll på tråden?
Sent svar :)

Jag blev faktiskt kontaktad av Vallsjöhus VD efter att jag gjort det där inlägget där han argt undrade varför jag skrev "skit" om dem...
 
T
D danneattack skrev:
Sent svar :)

Jag blev faktiskt kontaktad av Vallsjöhus VD efter att jag gjort det där inlägget där han argt undrade varför jag skrev "skit" om dem...
Jaha, det borde han kunna svara på själv kan tyckas!
 
T Thomas' skrev:
Jaha, det borde han kunna svara på själv kan tyckas!
Japp. Kundservice är inte Vallsjöhus starka sida om vi säger så.
 
  • Gilla
c-g.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.