Kan man använda Glue eller Danalock på detta viset:

-En dörr, inomhus, som jag vill alltid ska vara låst.

- När en användare är nära den, och då menar jag 1-2 meter nära, med bluetooth påslaget, vill jag att dörras blir olåst.

- Om användaren går därifrån utan att öppna dörren ska den låsas igen. Öppnas dörren ska den autolåsas nästa gång den stängs.
 
Inga idéer?
 
40-50 meter är lite väl tilltaget för Auto Unlock. :(
 
The GEO location determines your position when you enter the auto unlock zone approx. 50 - 1000 meters (164 - 3281 feet) from your Danalock and unlocks your door when you get in Bluetooth range 0 - 5 meters (0 - 16,4 feet) from your door.
Jag tolkar det som att den låser upp högst 5 meter bort?
 
Hmm, intressant, såhär skriver de i sin FAQ:

The Danalock has a 500 meter radius home zone for auto unlocking that you set around where your Danalock is mounted. When you get within this Auto Unlock Zone, and are approximately 40-50 meters away from your lock location, your smart phone will start sending the command to auto unlock. This will continue for 4 minutes. If the app doesn’t reach your Danalock within 4 minutes, the auto unlock command will time out and fail.
 
Men det är ju rimligt. Jag funderade på vad den där gps zonen var bra för men den är ju då för att aktivera sändningen av nyckeln via bluetooth som då har räckvidd upp till 5 meter.
 
Tror tyvärr inte det kommer att fungera i detta fallet. :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.