Svar: 2

Motivering: Behöver ha en bra powerbank på fjällvandringarna.
 
Svar 2

Skulle vara grymt attt ha på resor och äventyr där el inte alltid är tillgängligt.
 
Svar nr 2 är rätt.

"Tänk va lycklig jag skulle bli,
om jag denna snabba powerbank fick,
Aldrig mera klaga på mitt svaga batteri,
Alltid laddat på ett kick.
En dröm som jag har,
Att aldrig behöva säga denna vanliga kommentar:
"åh nej bara 2 procent kvar",
Aldrig mer detta eviga gnäll,
Om ja vann en Mophie powerstation USB-C XXL"





Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn snabbladdande batteribackup till mobilen

[bild]

Trött på att få slut på batteri i mobiltelefonen? Med en powerbank behöver du inte oroa dig över det mer eftersom du lätt och smidigt kan ladda upp telefonen igen var du än befinner dig. Modellen vi tävlar ut är Mophie powerstation USB-C XXL. Som namnet antyder har den USB-C-port vilket gör att du kan ladda väldigt snabbt. Men den har även en USB-A-port om din telefon inte skulle vara utrustad med USB-C. Två personer tar hem varsin powerstation.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor


Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Mophies portabla batterier har en rad fördelar över vanliga batterier, men vad kallar mophie sin teknik att batteriet håller laddningen över en lång tid när batteriet inte används.
Svaret hittar du här: [länk]

1) Priority+ Charging
X) Digital Power Management
2) Charge Vault Technology

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Mophie. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Mophie för att de sponsrar den här tävlingen.



Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn snabbladdande batteribackup till mobilen

[bild]

Trött på att få slut på batteri i mobiltelefonen? Med en powerbank behöver du inte oroa dig över det mer eftersom du lätt och smidigt kan ladda upp telefonen igen var du än befinner dig. Modellen vi tävlar ut är Mophie powerstation USB-C XXL. Som namnet antyder har den USB-C-port vilket gör att du kan ladda väldigt snabbt. Men den har även en USB-A-port om din telefon inte skulle vara utrustad med USB-C. Två personer tar hem varsin powerstation.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor


Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Mophies portabla batterier har en rad fördelar över vanliga batterier, men vad kallar mophie sin teknik att batteriet håller laddningen över en lång tid när batteriet inte används.
Svaret hittar du här: [länk]

1) Priority+ Charging
X) Digital Power Management
2) Charge Vault Technology

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Mophie. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Mophie för att de sponsrar den här tävlingen.
 
2) Charge Vault Technology

Både dottern och jag är nästan alltid på språng,
tiden för att ladda blir aldrig tillräckligt lång.
Så urladdat och dött får oss ofta att se rött,
"numret kan inte nås för tillfället" gör uppringarna trött.
Med en Mophie powerstation är begränsningarna slut,
vart än vi oss befinner ger vi mobilen mera "krut".
 
Veckans tävling är över och vinnare är inga mindre än Polos (och hans dotter med sin imponerande samling Pokémons, samt Herre som har det gött i skärgården på somrarna och förhoppningsvis aldrig behöver ringa det där nödsamtalet. Stort grattis!

Motivering Polos: Pokemon Go. Vi har i dagsläget gått ca 4 av Sveriges längd i detta spel nästan 7000km. Vi tillsammans fångat över 30 tusen pokemons. Dottern har min gamla mobil och har inte något internet på den så den måste vara uppkopplad på min, så det går åt en del batteri. Så denna powerbank skulle få bekänna färg det kan jag lova.

Motivering Herre:
Hade varit en grymlösning när man är ute och seglar eller ligger i naturhamn då man inte har tillgång till el och kan behöva ringa nödsamtal!
Har aldrig använt en powerbank tidigare men hade varit skönt med en bank man kan lita på som har ström.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Powerbanken har redan fått bekänna färg, testat den med dottern och den räcker hur bra som helst.

Minus är att den är lite tung men det för man ta med den kapaciteten på powerbanken.

Lite oroväckande att det står att man absolut inte får ha den i fickan eller i en väska när man laddar mobilen, det är ju det den är till för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.