Kanske fel forum men någon som har testat fönstertvättar från Kärcher etc. Fungerar de?
Har tröttnat på dåliga fönsterputsare och att heltidsjobbet att göra det själv. Har 40 "normalrutor" på huset...som ska tvättas mellan också. :p
 
Har haft Kärrcher  i flera år.
Om man har rätt teknik fungerar bra.
Jag har inte hittat den än  :-/

Jag använder den ändå och drar med tidningspapper i efterhand för att torka ordentligt.

Det går fort och resultatet är klart OK  8)
 
Urvriden svamp med skurpulver på! Färsk skrapa.

Enda sommarjobbet jag lärde mig något nyttigt på =)
 
Mangelito skrev:
Urvriden svamp med skurpulver på! Färsk skrapa.
Låter som fönsterputsaren hos Sverker i Plus för ett par veckor sen. ;)
 
Nej vår fönstertvättare kostar 350 kr för hela huset och funkar mycket bra....
 
Mangelito skrev:
Urvriden svamp med skurpulver på! Färsk skrapa.

Enda sommarjobbet jag lärde mig något nyttigt på =)
Skurpulver ??? :-/
 
byggimpert skrev:
Skurpulver ??? :-/
Jajamen, Sverker´s fönsterputsare rekommenderade det vid putsning i villor. Eftersom det inte blir så slabbigt på golvet ;).
 
Immobil skrev:
Jajamen, Sverker´s fönsterputsare rekommenderade det vid putsning i villor. Eftersom det inte blir så slabbigt på golvet ;).
Ahaa... å då blir det blästrat sas. på köpet, det var ju två fiffiga flugor i en smäll ::)

//Christina.
 
byggimpert skrev:
å då blir det blästrat sas. på köpet, det var ju två fiffiga flugor i en smäll ::)
Knappast med hjälp av skurpulver ;D.
 
Immobil skrev:
Knappast med hjälp av skurpulver ;D.
Tjaa, med Tomik skurpulver kan man ju skura bort det mesta så det borde väl gå utmärkt att skura dit lite "frostrepor" också ;D

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Tjaa, med Tomik skurpulver kan man ju skura bort det mesta så det borde väl gå utmärkt att skura dit lite "frostrepor" också ;D
Det finns annat skurpulver än Tomik. Men det är klart, har du krökta fönster bör det nog gå bra med Tomik. Det gör ju rent "t.o.m. i kröken" ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.