Bygget rullar på. Inte den bästa tiden på året att bygga på men det går... Byggarbetsplats under vinter med pågående arbete på grå betongbyggnad och byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med pågående arbete på ett hus under en klarblå himmel, med synliga byggmaterial och stegar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under konstruktion med öppen stomme och takstolar synliga, omgiven av snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Hans Ekgrund och 3 till
  • Laddar…
Igår kom fönster och dörrar
 
  • Person som kontrollerar nylevererade fönster och dörrar inslagna i skyddande plast på byggarbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
Från köket... Interiör av ett oavslutat köksbygge med exponerade träbjälkar och en byggare som arbetar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 3 till
  • Laddar…
Vilka "flash-back´s) jag får,,,,,Kämpa på det kommer bli asgrymt !
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
J jawen skrev:
Vilka "flash-back´s) jag får,,,,,Kämpa på det kommer bli asgrymt !
Tack!
Just nu så känns det som att det bara är att köra ner huvudet mellan axlarna och göra det som krävs. Tur att vi har hjälp av duktiga och noggranna hantverkare(y)(y)(y)
 
Plåttaket på väg. Ett riktigt pussel då det är så många olika längder på grund av att det är fem gavlar... Installation av plåttak på en huskonstruktion med flera gavlar, arbetare och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under konstruktion med nylagt plåttak och synliga byggnadsställningar på landsbygden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rsa och 2 till
  • Laddar…
Fönsterleverans:)
 
  • Nya fönster inpackade på en pall framför en lastbil i ett snöigt landskap med ett rött hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
Trångt och halt...
 
  • Två lastbilar på en snöig och blöt byggarbetsplats, verkar svårt att köra.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
TCG
  • Laddar…
Plåttaket på plats. Var lite jobbigt när det kom blötsnö som frös fast men nu är det klart(y) Nyinstallerat plåttak på en husstomme under vintern med synlig blötsnö runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Så då kör vi på med fönstren...
 
  • Nyinstallerat fönster i en tegelhusfasad under konstruktion med snö på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Vi höll tidsplanen. Vädertätt före jul:) Nybyggt hus med tak och fönster installerade, täckt av snö, byggmaterial framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nybyggd hus med tegelväggar och snö på taket i vinterlandskap, byggarbetsplats i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusvy av en byggplats med träbjälkar, fönster med utsikt över ett snötäckt landskap, och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinterutsikt från ett halvfärdigt rum med stora fönster och en öppen dörr under byggnation, med snö utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Nu börjar det vara dags för att dra igång bygget igen. Jag har haft igång golvvärmen med en elpatron så golvet får torka innan flytspackling. Nedersta varvet som blev rätt fuktigt då den murades i våg har också torkat bra. Det har inte blivit någon kondens utan känns torr och bra inne.

Nu ska allt in i väggarna innan putsning. Tex el, data, multimedia och diverse belysning. Jag har ägnat massa tid till att planera belysningen. För styrning av den kommer jag att använda Plejd. Den kommer att styra annat också som tex motorvärmaren. Flertalet vägguttag kommer att ha dubbla brunnar där ena brunnen styrs av Plejd. Nu ska bara allt på plats

I fredags var jag över till Tallinn för att beställa material till bygget. En mycket lönande resa. Förutom gipsputs med primer och alla fördragna el-slangarna så köpte jag massa verktyg och förbrukningsmaterial så som spik, skruv och skum mm.
Jag fick tipset av en annan självbyggare att ringa hans kontakt på Bauhof i Tallinn. Ett lönande tips. Elmaterialet, Dekra, är tex billigare än sonen får från sin elfirma och på putsen tjänade jag 30kkr.
Byggmaterial och verktyg i en kundvagn på parkeringsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Exteriörbild av Bauhof bygghandel i Tallinn med parkeringsplats och kunder som går in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Trevligt med resor man går plus på! Hur resonerar du kring valet av Plejd framför andra fjärrstyrda enheter?
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
R RoffeN skrev:
Nu börjar det vara dags för att dra igång bygget igen. Jag har haft igång golvvärmen med en elpatron så golvet får torka innan flytspackling. Nedersta varvet som blev rätt fuktigt då den murades i våg har också torkat bra. Det har inte blivit någon kondens utan känns torr och bra inne.

Nu ska allt in i väggarna innan putsning. Tex el, data, multimedia och diverse belysning. Jag har ägnat massa tid till att planera belysningen. För styrning av den kommer jag att använda Plejd. Den kommer att styra annat också som tex motorvärmaren. Flertalet vägguttag kommer att ha dubbla brunnar där ena brunnen styrs av Plejd. Nu ska bara allt på plats

I fredags var jag över till Tallinn för att beställa material till bygget. En mycket lönande resa. Förutom gipsputs med primer och alla fördragna el-slangarna så köpte jag massa verktyg och förbrukningsmaterial så som spik, skruv och skum mm.
Jag fick tipset av en annan självbyggare att ringa hans kontakt på Bauhof i Tallinn. Ett lönande tips. Elmaterialet, Dekra, är tex billigare än sonen får från sin elfirma och på putsen tjänade jag 30kkr.
[bild] [bild]
Åkte du dit själv eller skickar han hem dina el artiklar?
Fick tips om att åka till Polen om jag ska handla billigt. Kök från IKEA va t ex 10 000:- billligare på Ikea i polen än Sverige. Tror det va från Dagen Industri eller dylikt jag läste det. Ska jag göra en större renovering så kommer jag absolut att vända blicken söder ut.
 
  • Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Små sakerna stoppade jag i bilen resten sköter en transportör som kör sträckan flera gånger i veckan. Det kommer fem pallar på torsdag.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.