Hej,
Jag har fått offert på byggsats för Västkustvillans Tradition 78. Med tillval hamnar priset på ca 1,3-1,4 msek. Jag har fått lite rabatt på några av tillvalen, men inte mer än 10-20 000kr. Vad ska man förvänta sig för rabatter när man köper en byggsats? Någon som har erfarenhet av att förhandla med Västkustvillan? Hur mkt rabatt har ni fått? Hur mycket rabatt har ni fått från andra hustillverkare? Någon som har något bra knep när det gäller hur man prutar, och vad man ska pruta på?

Alla svar mottages tacksamt!
 
Kanske svårt om man bara köper byggsatsen och inte deras "entreprenad", ni behöver inte typ en garage byggsats? Vi köpte rubbet av annan hus leverantör/ hel entreprenad och vi fick bra rabatt på garaget, så bara en tanke om ni ändo skall ha garage/carport att lägga med det i förhandlingen.

Sen tror jag att det har att göra om det är fullt med jobb deras fabrik eller inte om det går att pruta eller inte. När vi köpte vårt för 2 år sen så sa säljaren att dom har kö i fabriken så dom till och med nekade/avrådde unga par att köpa av dom då dom ansåg att dom inte hade ekonomin.
 
  • Gilla
Trident1974
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.