Någon som har ett smart tips på hur man får in en pocketkarm utan att väggen ska bli tjockare än nödvändigt då det är ont om plats.
Allt ska byggas med lättbetong block bara för att krångla till det
 
  • Handritad skiss av planlösning som inkluderar badrum och sovrum, använd för att diskutera pocketkarminstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm..om du ska lättbetong runt den inbyggda dörrbladet blir ju väggen väldigt tjock. Kan du inte bara göra hålet 1700 brett (eller vad måttet nu är för hela karmpartiet) och klä den inbyggda delen med gips som vanligt
 
Vi har precis samma problem, ingen som har tips?
 
O olofh skrev:
Hmm..om du ska lättbetong runt den inbyggda dörrbladet blir ju väggen väldigt tjock. Kan du inte bara göra hålet 1700 brett (eller vad måttet nu är för hela karmpartiet) och klä den inbyggda delen med gips som vanligt
Jag vill undvika gips och osb skivor då hela huset ska byggas i lättbetong som är ett material som inte kan ruttna så är det optimalt i ett badrum så det blir fel att använda annat material där när det är ett sten hus
 
T Toddep skrev:
Jag vill undvika gips och osb skivor då hela huset ska byggas i lättbetong som är ett material som inte kan ruttna så är det optimalt i ett badrum så det blir fel att använda annat material där när det är ett sten hus
Ok, förstår din tanke men ibland får man ju lösa problemet också :) Kolla på såna där lux-skivor för badrum eller vad det heter
 
O olofh skrev:
Ok, förstår din tanke men ibland får man ju lösa problemet också :) Kolla på såna där lux-skivor för badrum eller vad det heter
Jag har kommit fram till en lösning tror jag iaf.
Jag bygger väggen med 150mm block sen där pocket parmen ska vara bygger jag väggen med 70mm block sen får jag limma en stenskiva på baksidan så hela badrums väggen består av lättbetong vilket är det viktigaste.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.