Hej,
Försöker hitta var jag kan hitta en reservdel till Selekta- . Tror den är köpt på Harald Nyborg en gång i tiden men deras kundtjänst förnekar att dom sålt en sådan modell.

Det är plastbehållaren som jag tror är en del av regulatorn som är trasig.Liten genomskinlig cylindrisk behållare med gängor och urtappningsventil längst ner.

Någon om vet vad man kan beställa reservdel och också vad den heter?
Hjälp är mycket upskattat! :)



Selekta luftkompressor på 2,5 HP med informationsetikett, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten genomskinlig plastbehållare med gängor och en ventil, monterad på en röd Selekta-apparat med tryckmätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är Harald som sålt dessa, har en likadan. Är det ventilen som sitter under ståltanken du menar (?) den är bara för att kunna tappa av fukt. Bör gå att plugga med lämpligt gängad bult, det finns ju säkerhetsventil på annat ställe.
 
S
Den är gammal eftersom den har ben , nya har hjul
Det är troligtvis en indikator på om vatten finns i den och ska öppnas en kran för att tömma .
är nog integrerad med inställning av tryck ut , den kan ge 6 bar , men går att ställa för lägre tryck ut
Gå och titta på biltemas och se vad som är monterat där och hur det ser ut , troligtvis går det att använda vad som helst i regulatorhänseende , nästan alla kompressor i den storleken har en sådan , bara det går att montera den
 
  • Gilla
Daniel_76
  • Laddar…
Aha, tryckregulatorn, bortse från mitt inlägg )
 
Tack för era svar. Kollar om Biltema har en "kompatibel"... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.