Tvåvåningshus med tegelfasad, vita garageportar och bruna fönster med trädgård och skoter framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska sätta in ny port o dörr men vilken färg?? Får inte ihop helheten alls! Behöver hjälp! Öppen för ändring men fönsterna måste förbi bruna.
 
En mörkgrön färg ger en bra harmoni mot det bruna. Viktigt bara att den inte skär sig mot det sandfärgade teglet, den får inte dra för mycket åt blått.
Sedan är frågan om glas eller inte. För enhetligheten tycker jag att du bör köra på en utan glas.
(Ex bild dock med glas)

Mörkgrön ytterdörr med vertikalt glasfönster, handtag och lås, exempel på färg mot tegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Annars är cederträ väldigt snyggt och en stark kandidat om du inte vill ha en målad dörr/port.
Ger ett liv och en värme till fasaden .
Liggande cederträpaneler på en dörr med handtag och nyckelhål, toppen har ett fönster med glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
L
Hej.
Jag kan ge ett litet tips som är praktiskt som jag ibland använder mig av. Besök en sida som länken nedan, då kan du räkna ut matematiskt vilken färg som passar ihop. Man anger en startfärg man har och provar möjliga varianter som kommer matcha denna. Mörkgrön är ett svar du skulle fått via länken nedan också.
https://www.sessions.edu/color-calculator/
 
L
Lägger till en bild på hur jag menar valde schema analogous, med brunt och sandfärgat fick då ut den tredje färgen, se nedan på ditt exempel:
 
  • Husfasad i använt färgschema med brunt och sandfärgat, inmålad scooter framför dubbelgarage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gav mig åxå i kast med att kladda lite .... inte riktigt rätt nyans ...
Tvåväningshus med tegelfasad där olämplig grön färg kladdats på en väggdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Röstar på vitt! Matchar omgivningen oavsett vad du förändrar senare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.