Vi håller på att bygga ut köket, och det är nu dags att planera belysning. Vi kommer att ha både spis, diskho och arbetsbänk enbart i köksön.

Köksön har ett par takhyllor ovanför som är i glas. Det enda jag kan tänka funkar är spottar i taket - men var hittar jag spottar som lyser tillräckligt starkt för att fungera som arbetsbelysning?

Stort plus om de dessutom är dimbara, och kanske rent av har ett spektrum av vitt ljus så att vi kan skifta mellan varmt och kallt beroende på behov.

Se bild nedan för hur köksön ser ut.

Några andra idéer?

3D-modell av ett köksön med inbyggda skåp, spis och arbetsbänk, och två hängande glashyllor ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Spottar är inget problem att hitta, värre med placeringen så du inte skuggar dig själv när du ska använda arbetsytan. Du kan inte på något sätt integrera belysning under hyllan på något sätt? Finns en mängd grymma ledlister osv.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ja ledstrip kanske skulle funka! Den skulle dock få ligga blottlagd under hyllan - skulle vi bli bländade?
 
Tror jag inte. Kolla in hidealite ljuslist. Sån har vi och den riktar allt ljus neråt.
 
  • Gilla
Nannana
  • Laddar…
Aha, där hittade jag nåt som ser bra ut! Tack för hjälpen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.