Har råkat ut för detta med bygghemma.se två gånger båda gångerna fick jag avbeställa och handla någon annanstans . Dom har nog satt det i system att ljuga om leveranstider , man ringer upp och klagar och då får man 5% på nästa köp .
Aldrig mer bygghemma.se
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Bara för att vara en liten motvikt så vill jag nämna att jag har beställt av Bygghemma flera gånger och det har fungerat utmärkt varje gång. Vid ett tillfälle blev godset transportskadat men det löste deras kundtjänst riktigt effektivt (full återbetalning) trots att jag hade haft det lagrat i mitt garage i ungefär två månader innan jag upptäckte skadan.
Jag kommer absolut handla från dem igen.
 
Jag beställde en duschkabin samt blandare från Bygghemma, prylarna var ok men däremot leveransen gick sådär.. Blandaren hamnade på DHL:s utlämningsställe trots önskemål om lev till mitt jobb (finns lastkaj etc), kranen kom till min arbetsplats med Posten, medans slangarna hamnade på Posten Företag 3 km bort. Givetvis kom allting med några dagars mellanrum.. suck..
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Var hamnade duschkabinen?
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
O
Jag har beställt några gånger ifrån Bygghemma. Jag har fått det jag beställt men leveranstiden lämnar mycket till övrigt att önska. Även om det bara handlar om några veckor. Ja har blivit så bortskämd idag när jag beställer från nätet att alla prylar kommer inom några få dagar... Så jag använder inte Bygghemma längre, även om jag fått allt jag beställt utan att jag behövt bråka, men med en leveranstid på förhoppningsvis ett par veckor så....
Betalar hellre mer och beställer någon annanstans
De verkar inte ha någon koll på sina leverantörers lager. Det är tyvärr tydligt.

Men å andra sidan... Jag beställde från en annan nätbutik. De varor som skickades direkt från leverantören kom inom ett par dagar. Medans de varor som skulle komma direkt från deras lager tog lite längre tid. (Sen glömde de att meddela att ordern skickades från 2 ställen. Så jag trodde hälften hade försvunnit....
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Claes Sörmland
Putt skrev:
Jag beställde en duschkabin samt blandare från Bygghemma, prylarna var ok men däremot leveransen gick sådär.. Blandaren hamnade på DHL:s utlämningsställe trots önskemål om lev till mitt jobb (finns lastkaj etc), kranen kom till min arbetsplats med Posten, medans slangarna hamnade på Posten Företag 3 km bort. Givetvis kom allting med några dagars mellanrum.. suck..
Jag undrar om detta inte har att göra med speditörernas inkompetens i vårt landskap snarare än med Bygghemma.se. Jag har t ex återkommande problem med Postnord här - det är rent lotteri om något kommer att bli hemlevererat som är för stort för att gå via lantbrevbärare.
 
Man kan alltid ha otur.. man kan alltid råka vara den där "procenten" som råkar illa ut (får fel saker, får inga saker, får trasiga saker..).. när de andra 99% som beställt lyckas bra .. (oavsett vad det gäller och oavsett om det är online eller i butik)

Alltid lika surt dock..

Våra leveranser från Bygghemma.se har flutit på bra, även felleveranser/support har funkat bra och varit snabbt åtgärdade (fått ny/rätt grej inom rimlig tid.. några dagar oftast). Har beställt toalettstolar, termostater, handdukstork, blandare osv.

Kontakta dem, de brukar vara hjälpsamma..
Hoppas det löser sig för Er..

MVH Sandra
 
Snailman
Beställde ett antal saker samtidigt, levererades från tre olika ställen två var samma ställe men olika lång leveranstid pga att ena saken var beställningsvara (tre kollinummer) de gick sen via två olika fraktbolag, två saker gick genom ett fraktbolag, den ena saken ringde de och frågade när det passade att leverera, den andra saken låg det ett brev i brevlådan att jag skulle höra av mig om när jag ville ha levererat, så jag ringde och lyckades samordna leveransen så den kom med samma bil.
Så allt kom samma dag med två olika fraktbolag.

Fattades en sak i den ena leveransens produkt ringde direkt till tillverkaren och denne skickade den glömda saken, så behövde inte testa bygghemma med detta
 
O
Ibland får jag en känsla av att de mindre webbutikerna har bättre service än de stora. De små kanske mer förstår vikten av hålla det man lovat så att säga... Men min favoritleverantör är amerikansk å andra sidan.... :)
 
roli skrev:
Var hamnade duschkabinen?
Sorry, duschkabinen hamnade hos DHL, blandare och slang skickades med Posten.

Jag är medveten om viktrestriktioner etc för olika transportörer/tjänster, dock kan man tycka att de borde skicka allt tillsammans. Ingen större idé att ha en blandare utan kabin t ex
 
Det är samma strul med flera andra leverantörer tycker jag... Bygghemma har fungerat rätt OK men strulat rejält en gång med grejer som fanns i lager men tog ändå 3 veckor att leverera.
Senast var det Trettio.se som strulade och slutade med avbeställning, innan dess Gränsbygden...
Summa summarum så strular ALLA förr eller senare... :(
 
Kan då inte klaga på bygghemma. Har handlat där ett tiotal ggr och lev har fungerat klockrent alla ggr.
 
C
Har också bra erfarenheter. Angående leverans har jag dock noterat att de prylar jag köpt där alltid har skickats direkt från "fabrik" utan att ha passerat Bygghemma, och det är väl i princip standard i branschen.

Inte för att det fråntar säljaren ansvaret för leveransen, men rimligtvis har alla aktörer som jobbar på det sättet samma problem - leveranstider och lagersaldo som inte alltid stämmer, delade leveranser med olika speditörer, krångliga returer osv.

Skall man undvika det får man handla hos någon som levererar från eget lager, men då är väl å andra sidan oftast inte priset lika bra.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag tror att bygghemma fungerar bra så länge man inte får problem och behöver kundsupport. Vi har haft rejält med problem med bygghemma tyvärr. Det började med att de skickade fel typ av badkar till oss. Vi orkade inte skicka tillbaks detta utan fick en symbolisk kompensation från bygghemma istället. Vi hade skjutdörrar där 2 av 3 kom i tid men den tredje fick vi vänta på i 3 månader. Värst var det nu när dörren ingela teak med fönster från diplomdörr kom 3 månader försent med en helt annan färg än på bilderna. Vi fick besked av support att köpet inte går att häva trots att de håller med om att vår dörr har en helt annan färg än på hemsidan. De hänvisar då till att vi ska vända oss till allmänna reklamationsnämnden. Vad är det för kundvård?
Se på bilden och jämför gärna med bilden på bygghemmas hemsida.
 
  • Brun dörr med fönster uppställd i en verkstad, avvikande från produktbild på företagets hemsida.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast om man nu ska vara djävulens advokat för en stund så är det ju så att det det (i vart fall nu) står följande på bygghemma.se sida om just denna dörren:

"Obs! Färgåtergivningen på bilder kan variera beroende på bildskärmens inställningar."

https://www.bygghemma.se/hus-och-by...rdorr/ytterdorr-diplomat-ingela-teak/p-189662

Det innebär ju i princip en generalfriskrivning om att färgen kan variera i princip hur mycket som helst. Men jag hade också varit extremt besviken utifrån hur bilden på bygghemmas sida ser ut jämfört med den du postat här.

Dörren är ju en teakimitation med allt vad det innebär, men det som är anmärkningsvärt är ju att det inte ser ut att finns tillstymmelse av det mönster man ser på bygghemma.se. Er dörr är ju bara "brun". Det kan knappast skyllas på "bildskärmens inställningar".

Ett annat tips, som jag inte tror du fått innan, är att du innan du går till ARN, kontaktar kommunens konsumentrådgivare. Ibland räcker det att de ringer och pratar lite förstånd med företaget i fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.