Hej!

Jag undrar om det är någon som har en landis & Gyr servicekort, våra är borta och vi kan inte programmera när ventilationen ska på och av under dagen. det skulle kunna fungera med en kopia av kortet,Tack!
 
S
Du måste tala om typ. modell , kanske även ett foto på den
 
S skutten11 skrev:
Du måste tala om typ. modell , kanske även ett foto på den
Hej!

Här kommer bilden, tack
 
  • Äldre programmerbar termostat eller regulator monterad på vägg, med numerisk display och knappsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Ska se om en kund har ett
 
  • Gilla
Långban
  • Laddar…
S
Har kollat runt lite med mina kontakter , det finns ett flertal varianter i samma sorts kappsling
Min kunds är inte lika
Siemens köpte upp Landis & Gyr tror jag för 25 år sen och det blir nog svårt att hitta något
Hittade det här på din PRU 1,32 om det kan hjälpa dig
 
  • Reglersystem med display visandes menyer och felmeddelanden, märkt PRU 1,32, relaterat till Landis & Gyr-produkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Är lite svårt att se texterna , men har du Picasa Fotovisning så går det zooma och flytta bilden
så det syns bra , eller annat program , en del går att zooma i men inta förfllytta i
 
Ska se om jag kommer i kontakt med någon av våra servicetekniker på jobbet i veckan eller nästa vecka.

Har ni något kort alls eller är alla borta?
Vi har ett antal dubbelsidiga kort i våra DUCar.

Det enda jag gör på våra DUCar är att bläddra fram rätt blad och kvittera av brandlarm efter att jag provat av styrningar från brandlarmet.
 
S skutten11 skrev:
Är lite svårt att se texterna , men har du Picasa Fotovisning så går det zooma och flytta bilden
så det syns bra , eller annat program , en del går att zooma i men inta förfllytta i
S skutten11 skrev:
Är lite svårt att se texterna , men har du Picasa Fotovisning så går det zooma och flytta bilden
så det syns bra , eller annat program , en del går att zooma i men inta förfllytta i
HEJ!
Tack för bilden. Jag undrar om det är själva servicekort som syns på bilden? Om det är så kan jag få en kopia av kortet?
Hälsar
Hugo
 
Demmpa Demmpa skrev:
Ska se om jag kommer i kontakt med någon av våra servicetekniker på jobbet i veckan eller nästa vecka.

Har ni något kort alls eller är alla borta?
Vi har ett antal dubbelsidiga kort i våra DUCar.

Det enda jag gör på våra DUCar är att bläddra fram rätt blad och kvittera av brandlarm efter att jag provat av styrningar från brandlarmet.
Hej! Vi har alla kort utom servicekort.
 
S
Demmpa Demmpa skrev:
Jag tror att skutten11’s bild är från eBay,
[länk]
som han har zoomat in lite.
Det är rätt det är från Ebay och det enda jag kunde hitta , och tänkte bara att om det kunde vara till hjälp så det är inte ett kort ,
Om ja inte minns fel så fanns en del kort med dubbelt på och flera kort till en del . som det skulle vändas på för olika inställningar , men det var länge sedan jag såg och mixtrade med dom , kanske 30 år sen och minnet sviktar för dessa , det är tveksant om det går att få tag något kort i dag
Ska vara om någon har det i gömmorna
 
S skutten11 skrev:
Det är rätt det är från Ebay och det enda jag kunde hitta , och tänkte bara att om det kunde vara till hjälp så det är inte ett kort ,
Om ja inte minns fel så fanns en del kort med dubbelt på och flera kort till en del . som det skulle vändas på för olika inställningar , men det var länge sedan jag såg och mixtrade med dom , kanske 30 år sen och minnet sviktar för dessa , det är tveksant om det går att få tag något kort i dag
Ska vara om någon har det i gömmorna
OK, tack ändå!
 
S
Du kanske kan kontakta Landis & Gyr Sverige , det finns olika divisioner men starta på ruta ett
https://www.landisgyr.se/contact/ här finns det en division
Dom har ev hoppat över det med reglering när Siemens tog över och har annat nu , men har du tur kanske det finns i Schweiz
PS lite deckarjobb kan det bli
 
  • Gilla
Långban
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.