Hej jag har precis börjat läsa tele och kan inte mycket men vill lära mig men har några frågor

1.Varför dubbelballanserar man en IR ?
2. Vilken kabel använder man mellan 2 st riosar och varför?
3. Hus många riosar kan man ha i föld och varför ?
4. Hur kopplar man in kabeln mellan riosarna?

Tack för hjälpen
 
Obegripliga frågor.
Vad är en rios? Länk till produkten?

Balanserad överföring används där man vill undvika att den överförda signalen blir störd av yttre elektriska fält.
 
Med rios menar du Galaxys rio enheter?.
 
Låter som en skoluppgift och vad jag har för mig finns det en egen avdelning för detta.
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
tommib
Dubbelbalansering här avser två motstånd i larmslingan, inte balanserad kommunikation (ex.vis RS485). Varför man gör det står säkert i kursboken. Tips: det handlar om antal möjliga tillstånd för detektorn.

TS, du måste ställa betydligt bättre frågor om du vill ha svar. Det du frågar är nästan helt utan kontext (sammanhang) och således svårbegripligt. Även om du har det klart i ditt huvud måste du kunna förmedla det till andra också, vi är inte tankeläsare.

Ett tips i all välmening, RTFM (eller ja, kurslitteraturen i det här fallet). När det gäller en sådan här fråga är det klädsamt att visa eget arbete först och sen fråga. T.ex "Jag tror att man dubbelbalanserar en IR-detektor för att.... Stämmer det?"
 
  • Gilla
Ingper och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.