H
WhatIF WhatIF skrev:
Hallå igen Henke_Benke :) Sorry, är en riktigt rookie men lär mig med tiden. Vart stänger jag av vattnet ifrån, menar du den som går till tvätt maskinen? Den är precis brevid duschkabinen i så fall.
va? du ska få bort duschkabinen. inte tvättmaskin.
har aldrig varit i ditt hus. så vet ej hur matning till duschkabin ser ut.
 
Kolla vid vattenmätaren.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
harry73
Här t ex?
Vattenmätare med avstängningsventiler och plombering, märkt som kommunens egendom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
F frollic skrev:
borde väl finnas en huvudvattenkran någonstans vid/på ledningen för inkommande vatten in(ne) i huset ?
Yes det stämmer. Skall kolla vart den är
 
harry73 harry73 skrev:
Här t ex?
[bild]
Tackar, skall kolla direkt när jag kommer hem :)
 
H
WhatIF WhatIF skrev:
Yes det stämmer. Skall kolla vart den är
sen kan det vara att dom är så smart att det finns ballofix eller kran närmare duschen
 
henke_benke skrev:
va? du ska få bort duschkabinen. inte tvättmaskin.
har aldrig varit i ditt hus. så vet ej hur matning till duschkabin ser ut.
Dusch kabinen står rakt ovanför golvrummen. Tvättmaskinen står vid sidan om med avloppsröret kopplat till golvbrunnen. Alltså måste dusch kabinen monteras ner och då kan jag se golvbrunn och tvättmaskinens avloppsrör.
 
henke_benke skrev:
sen kan det vara att dom är så smart att det finns ballofix eller kran närmare duschen
Ja det stämmer, kran eller "grov tvättskran/vask" finns bredvid tvättmaskin och dusch kabin.
 
H
WhatIF WhatIF skrev:
Dusch kabinen står rakt ovanför golvrummen. Tvättmaskinen står vid sidan om med avloppsröret kopplat till golvbrunnen. Alltså måste dusch kabinen monteras ner och då kan jag se golvbrunn och tvättmaskinens avloppsrör.
det är brunnen under dusch kabinen som är intressant.
där sätter sig skiten eller längre ner
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
harry73
WhatIF WhatIF skrev:
Tackar, skall kolla direkt när jag kommer hem :)
Tänk på att man med huvudkranen stänger av det inkommande (kalla) vattnet. Beroende på vilket varmt vatten system du har kan det finnas rätt så mycket vatten som kan strömma ut innan det slutar.
Hittar du en avstängningskran under varmvattenberedare kan du också stänga av den, och vad du än gör, öppna kranen i duschkabinen innan du tar bort den, och om du samtidigt öppnar en kran på ovanvåningen, då töms hela vattenledningen på vatten. (kan också vara bra att det händer innan du lossnade duschkranen) :)
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
H
henke_benke skrev:
det är brunnen under dusch kabinen som är intressant.
där sätter sig skiten eller längre ner
å vill du flytta tvättmaskinen borde den ha egen kran
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
Vänta nu lite. Stop stop stop.
Rinner det ut på golvet om du spolar vatten i duschen också? Börja testa det
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
H
A Anders Lindqvist skrev:
Vänta nu lite. Stop stop stop.
Rinner det ut på golvet om du spolar vatten i duschen också? Börja testa det
är en duschkabin. och under den brunnen.
 
  • Gilla
WhatIF
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Tänk på att man med huvudkranen stänger av det inkommande (kalla) vattnet. Beroende på vilket varmt vatten system du har kan det finnas rätt så mycket vatten som kan strömma ut innan det slutar.
Hittar du en avstängningskran under varmvattenberedare kan du också stänga av den, och vad du än gör, öppna kranen i duschkabinen innan du tar bort den, och om du samtidigt öppnar en kran på ovanvåningen, då töms hela vattenledningen på vatten. (kan också vara bra att det händer innan du lossnade duschkranen) :)
Tack för dina tips, uppskattas :)
 
A Anders Lindqvist skrev:
Vänta nu lite. Stop stop stop.
Rinner det ut på golvet om du spolar vatten i duschen också? Börja testa det
Bra poäng! Skall kolla upp det så fort jag kommer hem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.