Hej, har målat ett rum med Jotun Supermatt väggfärg. Jag tyckte jag noga och tejpade alla lister och målade en försegling med vit färg, köpte även bra tejp. Med det gick bara nästan...på några ställen har väggfärgen ändå krupit in och det har blivit små färgfläckar på listerna. I övrigt superbra så de små skavankerna stör lite.
Går det att få bort väggfärgen med någon lösning eller måste jag slipa av den från listerna och måla om dem?
Hittar massor med bra tips på hur man tejpar och allt förarbete men inte på hur man får bort misstagen.
 
Skrapa bort färgen med en sliten kniv.
 
E etompau skrev:
Skrapa bort färgen med en sliten kniv.
Tack tester det ikväll!
 
S
Ett tips till nästa gång , när du tejpar med maskeringstejp så drar du för att det ska ligga jäms med kanten , efter ett tag så reser sig tejpen , så lite drag i den som möjligt och trycka till den med en plastbit , träpinne eller vad som helst , så den verkligen klistrar mot underlaget ,
Efter målning ca 8 tim ska du ta bort den lite försiktigt , gäller framför allt fönster
Det med fönster , ljus och sol gör att tejpens lim liksom etsar sig mot glaset och är när stört omöjligt att få bort
 
S skutten11 skrev:
Ett tips till nästa gång , när du tejpar med maskeringstejp så drar du för att det ska ligga jäms med kanten , efter ett tag så reser sig tejpen , så lite drag i den som möjligt och trycka till den med en plastbit , träpinne eller vad som helst , så den verkligen klistrar mot underlaget ,
Efter målning ca 8 tim ska du ta bort den lite försiktigt , gäller framför allt fönster
Det med fönster , ljus och sol gör att tejpens lim liksom etsar sig mot glaset och är när stört omöjligt att få bort
Ja, jag tänkte på att den liksom släppte lite - bra tips - tack!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.