Krilleman
Dold förläggning rekommenderas alltid 75mm, där räknas både ingjutning och bjälklag! :p
 
Krilleman
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Om vi bestämmer oss för att slå på stort och investera i två tvättmaskiner, borde vi inte då kunna parkoppla och använda ett och samma rör till båda maskinerna? Om ja, bör vi då satsa på 50-rör isf 40-rör utifall båda maskinerna mot förmodan skulle tömma samtidigt?
Köp en större tratt bara. Och 40mm räcker skulle jag tycka. Glöm inte att montera 180º bygeln. Höjden på tratten sätter du så byglarna till utloppsslangarna går ovanför maskinernas ovankant.

https://www.bauhaus.se/bygel-for-avloppsslang.html
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vilken funktion har spilltratten? Jag har inte lyckats hitta någon information om spilltrattens förträflighet. Jag tycker att det är en ganska snuskig anordning som sprider fukt och plaströr på golvet är måttligt fräscha.
Enligt vår tvättmaskins monteringsanvisning skall avloppsslangen passera högsta punkten på chassit samt anslutas till ett avlopp där avloppsvatten ej kan tryckas in tvättmaskinen.
 
Krilleman
Sprider fukt?

Ska Per ha dubbla slangar ner i röret behövs ju en större tratt. Och så blir det lite estetiskt snyggt också!

Plaströret klammas ju med fördel på vägg så långt det går innan det mynnar ner i den befintliga golvbrunnen!
 
Krilleman Krilleman skrev:
Sprider fukt?
Spilltratten är öppen och när tvättmaskinen spolar varmt vatten i tratten stiger fuktig luft från tratten. Att placera en spilltratt under en bänkskiva är inte den smartaste lösningen.
 
Krilleman
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.