Hej å hå,

Jag går i tankar runt någoting som skulle avgränsa en upphöjning(plattform-fikahörna) i vårt uterum. Funderar på någonting typ med vajer och så, men det är bara vaga funderingar. Finns det någon vänlig själ som kan peka mig åt rätt håll, design och utseende?

Tack på förhand!
 
Ute eller inne?
 
Inomhus. Det skall vara lätt/luftigt och inte stjäla för mycket uppmärksamhet samtidigt så den skall hindra någon ifrån att trampa snett nån mörk kväll med vinglas :D
Typ wire - reling-båt. Golvet precis där är furu, väggarna är vita, resten av golvet under fikaplattformen är marmor (beige-varm ton).

 
smidesräcke tror jag ....kostar 1000spänn metern
 
Den var snygg! Min tanke var att ha 'vajrarna' horisontellt istället för vertikalt men det där fina räcket hade nog passat bra hos mig misstänker jag ;-)

Smidesräcke har vi funderat för - det finns för bra mycket mindre än tusen spänn metern har jag för mig men vi skall spara det räcket till en annen trappa ;-) som först skall klädas in i sten ( så blir man av med en ful betongklump - man köper Kinnekulle-kalksten och klär in den! Snacka om fördyrande åtgärd!)

 
Ja suck - kom med utprintad version till bättre hälften och så vill han itne ha några stolpar! Suck......nu tröt det totalt i ide-banken!
 
Stolparna syns knappast... Dessutom skulle det se helknäppt ut uan.
 
Jag har för mig att jag hört någonstans att man inte får ha vajer eller liknande horisontella pinnar för att barn då kan klättra upp på dem och sen ramla över. Men det kanske gäller flerbostadshus och inte villor.

Annars tycker jag det är jättesnyggt och jag har kikat på en del balkonger som har så men där har de också lagt på en plexiglasskiva på insidan (kanske både som vind- och klätterskydd).

Annars har jag för mig att Nix på forumet har ett jättesnyggt vajerräcke.
 
Anders jag håller med! Vi får la köra övertalningsteknik!

 
"Jag har för mig att jag hört någonstans att man inte får ha vajer eller liknande horisontella pinnar för att barn då kan klättra upp på dem och sen ramla över. Men det kanske gäller flerbostadshus och inte villor. "

Det är snyggt, håller med, men vi har bara ett barn ;)
 
Fast du har ju vertikala pinnar => ej klättervänligt! ;)
 
Japp och vi lagade det 1100mm högt dessutom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.