Hej!
Det finns i dagsläge altangolv av trä som ligger c:a 5 cm ovan marken. Min tanke att inglasa altanen och isolera tak och golv.
Finns en lösning för att isolera den befintliga golv utan att skruva bort trätrall?
Låter det dyrt om jag riva bort den och gjuta platta?
Mvh
Qassim Awad
 
  • Altan med trätrall nära marken intill glasdörrar, blad på golvet, övervägande renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träaltangolv nära marken intill en öppen glasdörr och en vit vägg med uppsamlat löv och skräp i hörnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Alt: Träaltangolv nära markytan med snötäckt trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats med grusrundel, skottkärra och kapmaskin framför stomme till konstruktion, datumstämpel visar 2008/06/22.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träreglar monterade ovan mark, skottkärra och byggmaterial på en byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Altanens trägolv konstruktion nära marken, med metallfästen och grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
För att få en bra verkningsgrad på isoleringen ( tjocklek ) så ser det ut som att du inte har plats under dörrarna , isoleringen om du ska full värme där bör vara min 100 mm av cellplasttyp
annars tjockare av ulltyp .
Med platta bör den vara isolerad under mot mark med 200 mm , då kan du lägga golv på plattan
 
S skutten11 skrev:
För att få en bra verkningsgrad på isoleringen ( tjocklek ) så ser det ut som att du inte har plats under dörrarna , isoleringen om du ska full värme där bör vara min 100 mm av cellplasttyp
annars tjockare av ulltyp .
Med platta bör den vara isolerad under mot mark med 200 mm , då kan du lägga golv på plattan
Om det blir platta som alternativ tänkte jag gräva ner i marken för att få plats för isoleringen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.