Hej,

Finns det någon som handlat av Realbud.com. Polsk bygghandel med bra priser på isolering bla., men det finns ingen möjlighet att betala vid leverans. De vill ha det i förskott och insatt till något konto, vilket jag inte törs prova mig på bara sådär. Sajten finns inte ens nämnd en enda gång (förutom av mig själv i en tråd om isolering) på hela forumet, vilket jag tycker verkar konstigt.

Tack på förhand!

P.S. Svårt att förstå vart frågan ska placeras, så det får bli här. (flytta mig gärna om det finns en mer lämplig avdelning)
 
Så är det alltid! Tror inte det är så sugna på leverera från Polen och vänta på betalning när de kommer fram.

Köpte solceller för 50’ från Tjeckien, betalade i i förskott.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Så är det alltid! Tror inte det är så sugna på leverera från Polen och vänta på betalning när de kommer fram.

Köpte solceller för 50’ från Tjeckien, betalade i i förskott.
Nej det är ju klart. Hade dock varit bra med något betalningsalternativ till banköverföring.
 
K Kojfabriken skrev:
De vill ha det i förskott och insatt till något konto, vilket jag inte törs prova mig på bara sådär
När vi byggde hus år 2010 köpte vi fönster från en Polsk fabrik.
De ville ha 1/3 av fakturabeloppet innan de startade tillverkning av fönstren och dörrarna, med leverans 8 veckor därefter.

Jag tycker det är mycket rimligt att man ställer sådana krav när man tillverkar skräddarsydda produkter åt en okänd kund i ett främmande land.
Det tyckte inte min "byggmästare", som ville ha allt på krita, och sålunda försenade färdigställandet av bygget med drygt två månader.

(Lite senare gick byggfirman i konken. Man kan inte leva på krita hur länge som helst)
 
Handlat mycket på nätet, och precis allt! Till olika priser, och länder, och för det mesta förskottsbetalning, har alltid fungerat.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Handlat mycket på nätet, och precis allt! Till olika priser, och länder, och för det mesta förskottsbetalning, har alltid fungerat.
De allra flesta är säkerligen seriösa. Bara att jag inte hittar någonting om just denna sajt annat än just denna sajt när jag googlar, vilket jag inte känner är säkert nog. Det är därför det vore intressant om någon annan kände till realbud.com.

I vilket fall har jag funnit att Bauhaus har en likvärdig isolering för bara aningen mer, så jag köper den där istället. Dock får jag nöja mig med 5 istället för 7 cm isolering. 10 400 (+250 i frakt) Hade den tjockleken kostat på realbud. 11 100 för samma tjocklek på Bauhaus (+ en bilfärd med släp på 15 mil och tillbaka). Inte mycket att spara för besväret/risken alltså.

Har du , Husqvarna, förresten någon/några allt i allo utländska sajter att rekommendera? (Bara av ren nyfikenhet, eventuellt inför framtida inköp)
 
Dåligt med detta, brukar mest googla när jag söker, köpt Dyra högtalare från Österrike, samt solceller från Tjeckien, samt mycket Kina, växelriktare från Tyskland..
 
Kanske måste ut på nätet och jaga igen. Bauhaus ringde mig idag när jag satt i bilen, på väg dit och redan hade kört en 6 mil. Skivorna jag hade beställt för avhämtning, vilka fanns på nätbutiken, fanns inte på riktigt. :/ Slut och utgående produkt. Det enda jag kan hitta när det gäller pir-skivor i 50 till 70 mm är utländska butiker och den Bauhaus hade nyss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.