Hej
Ska beställa backspegel till Volvon. Tror att jag har hittat rätt. Men när jag läser måttet då står det 19,2 längd 4,3 höjd och 12,2 längd !!!
Ingen av dem passar när jag mäter på nuvarande spegel. Hur tolkar man siffrorna?

Bild på en bilbackspegel för Volvo till salu på en webbplats med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmbild av en produktsida för en backspegel till Volvo V50 med specifikationer för position, storlek och kvalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätning av bilbackspegel med måttband, osäkerhet kring korrekta dimensioner för beställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mätning av bilbackspegelns fästanordning med tumstock, ur fokus och mörk omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
S
Är det bara den del med spegel och värmefolie som är trasigt
Det brukar vara något nummer och ev namn på delarna , det finns delar att få tag i
frugans strök med vid möte , spegeln gick sin väg , letade länge , men fick tag i en spegeldel
men infästningen passade inte , men det gick att ta bort spegel med hårtorken och lite pet
limmade sen den nya på gamla infästningen , blev bra
 
  • Gilla
Lars48
  • Laddar…
Vad står det för nummer på spegeln du har idag?
Och det är höger sida du behöver och inte vänster?
 
A Andy78 skrev:
Vad står det för nummer på spegeln du har idag?
Och det är höger sida du behöver och inte vänster?
Det enda nummer som jag hittar på baksidan av spegeln är det som du ser på bilden.

Närbild på en svart yta med den ingraverade texten "LH ASPH 3001-897 SMALL".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
LH brukar står för Left Hand, är detta vänster sida?
Speglar bukar ha olika längder beroende på vad det är för sida, och olika längd för höger vänster beroende på om bilen är höger eller vänsterstyrd, då förarspegeln är den som är längre.
 
A Andy78 skrev:
LH brukar står för Left Hand, är detta vänster sida?
Speglar bukar ha olika längder beroende på vad det är för sida, och olika längd för höger vänster beroende på om bilen är höger eller vänsterstyrd, då förarspegeln är den som är längre.
Det är vänste/förarsidan
 
Hej fick du tag i spegeln och var . Jag har nämligen samma problem .
Mvh steve
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.