Så, nu blir det ett bra kök, kanske ev. sätter in överskåp där det är tomt nu. Men kan va fint att bara sätta någon hyllplan med.
Får kompromissa med en liten vardagsrums hörna. men det ska nog räcka. Blir litet & mysigt iaf :)
 
3D-ritning av ett modernt kök med vit inredning och inbyggda apparater.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-rendering av ett kök med vita skåp, trägolv och rostfria vitvaror på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
Ja, köket blev ju riktigt bra nu förutom att man bör ha längre mellan ho och häll så jag skulle byta plats på diskbänksskåpet och diskmaskinen. Det är ju inte riktigt optimalt med diskmaskinen under den viktigaste arbetsytan men jag tycker det skulle vara värre att den arbetsytan bara är 60-70 cm, dessutom kommer den öppna diskmaskinsluckan inte att blockera dörröppningen. man behöver ju inte flytta på fönstret för det eftersom man minst lika mycket står vid arbetsbänken som vid diskhon så ljus utifrån är trevligt ändå.

Undvik öppna hyllor nära spisen för det blir kletigt damm där.

Du får lite mer rymd kring soffgruppen om altandörren och fönstren byter plats så att matbordet kommer närmare köket.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, köket blev ju riktigt bra nu förutom att man bör ha längre mellan ho och häll så jag skulle byta plats på diskbänksskåpet och diskmaskinen. Det är ju inte riktigt optimalt med diskmaskinen under den viktigaste arbetsytan men jag tycker det skulle vara värre att den arbetsytan bara är 60-70 cm, dessutom kommer den öppna diskmaskinsluckan inte att blockera dörröppningen. man behöver ju inte flytta på fönstret för det eftersom man minst lika mycket står vid arbetsbänken som vid diskhon så ljus utifrån är trevligt ändå.

Undvik öppna hyllor nära spisen för det blir kletigt damm där.

Du får lite mer rymd kring soffgruppen om altandörren och fönstren byter plats så att matbordet kommer närmare köket.


Ja smart ang. altan dörren :D Tack!. tänker även det är kort period av året altan dörren används. Så ex. jule tid kan man placera en gran framför altan dörren eftersom den ej används. Köket får bli som det är. Vill ha disk ho framför fönster. Och vill ha nära från spis till ugn. Slipper springa med varma grejer så långt. Diskmaskinen får också bli där för annars är alternativet att ha diskmaskinen mellan spis & disk ho, känns inte optimalt.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
A Armida90 skrev:
tänker även det är kort period av året altan dörren används. Så ex. jule tid kan man placera en gran framför altan dörren eftersom den ej används
(y)

A Armida90 skrev:
Diskmaskinen får också bli där för annars är alternativet att ha diskmaskinen mellan spis & disk ho, känns inte optimalt.
Jag har haft det så jag vet att det inte är optimalt utan något irriterande ibland, men att ha bara 60 cm för den viktigaste arbetsbänken i köket skulle gör mig sur vid varenda matlagning.
 
ah okej jag är van mini ytor, därför jag ser detta som lyxigt. Har inga problem att springa runt lite extra.Förutom med varma saker :) Har ju även yta mella ugnen/hörn delen & spisen. Men altan dörren blev jag glad för! :D
 
BirgitS
Ja, alla är vi olika :)

Apropå varma saker så ställer man väl lämpligen dem på bänkskivan (med grytunderlägg) närmast ugnen, finns väl ingen anledning att gå ändå bort till hällen.
 
tänkte mer om man förbereder bgr på spisen som ska in i ugnen. Men annars absolut :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.