abe78- ber så mycket om ursäkt för att jag inte svarat, har varit borta och sen har jag glömmt bort det i min förvirring.

Vi har siktat på ett och ett halvt plan eller trefjärdedels på minst 160 kvm. Våran buget är MAX två, men vi siktar på mer åt 1.5 miljon kr hållet. Dock bygger vi i skogen och varken kommer att vara försvinnande liten kostnad gämför med många här inne.

När jag pratade med min farbror som är husbyggare så uppskattade han att stommen skulle kosta 500 000 tusen. Dock var det ju utan att han har sett planlösning eller liknande och väldigt uppskattat. Men då tror jag att vi kan klara det :D




Förstod inte inlägget om Älvsbyhus dock...
 
Hej!
Apråpå det där med att bygga själv, såg ett reportage om en man som byggde sitt hus själv och var tvungen att teckna Garboförsäkringen (ligger den på ca. 20 00?), som ändå inte gäller när man bygger själv...Hur funkar det med försäkringarna om man är en "glad amatörbyggare"?
 
Angående "Garboförsäkringen" så verkar den inte betalas ut även om man väljer katologhus!! (verkar bara vara ett sätt för småhusföretagen att blåsa kunderna på mer pengar!)
 
det är ett lagkrav att ha en byggförsäkring se artikel under avsnittet ekonomi / juridik på denna sajt.

/S
 
Lus skrev:
Hej!
Apråpå det där med att bygga själv, såg ett reportage om en man som byggde sitt hus själv och var tvungen att teckna Garboförsäkringen (ligger den på ca. 20 00?), som ändå inte gäller när man bygger själv...Hur funkar det med försäkringarna om man är en "glad amatörbyggare"?
I princip:

* Du måste ha den enligt lag.
* Den gäller inte för något du gör själv.
* Den gäller inte heller om det finns andra försäkringar som täcker problemet (ÄVEN OM DU INTE TECKNAT EN SÅDAN!!!)

Skitskoj när man bygger själv - våra politiker överträffar sig själv ;D
Läs mer i diskussionen runt försäkringar!

Mvh
/Angelven
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.