Sommaren 2012 kom vår Villa Bas från Värsåsvillan. Vi letade i flera år innan vi bestämde oss för vilken hustillverkare som skulle bygga vårt hus. Vi funderade även på om vi skulle välja att bygga lösvirke.

Vi har verkligen inte ångrat att vi valde Värsåsvillan, mycket tack vare den proffsiga säljaren Annelie. Till skillnad från ett annat företag som vi valde bort sent i processen så svarade hon alltid snabbt på våra frågor och hjälpte till att lösa problem som uppstod. Efter stomresningen har vi byggt själva på helgerna, vilket gör att det går långsamt framåt. Eftersom min sambo och jag aldrig gjort något liknande tidigare har vi kunnat vända oss till Värsåsvillan med frågor utan att det har varit något problem.

Mitt bästa råd är att köpa stomresningen genom leverantören, inte via en utomstående snickare. Även om det var ca dubbelt så dyrt som en annan offert känner vi att det var väl värt pengarna. De problem som uppstod vid stomresningen löstes via Värsåsvillan centralt på ett mycket bra sätt.

Ett annat råd är att vara noga med att hitta en säljare som du känner stort förtroende för. Det är en långsiktig relation som är viktig och vi har varit så nöjda.

Värsåsvillan ägs numera av Götenehus och om allt fungerar lika bra kan jag inte svara på, men alla vi har haft kontakt med har varit väldigt hjälpsamma.
 
Redigerat av moderator:
konstigt att med 1,a inlägg på b-h bara kasta beröm över ett husföretag ? särskilt med ett företag som inte är direkt
kända för support och nöjda kunder ??
 
Haha, det var ett väntat svar! Jag har följt diskussionerna på byggahus under flera år och jag håller med om att det är bra att vara skeptisk. Men när jag själv skulle välja leverantör läste jag massor och därför tycker jag att jag borde ge något tillbaka.
 
Hej "NyByggareSthlm"

Ditt inlägg bryter mot en av våra regler på forumet:

§ 5.2 Dold reklam
Upprepade, systematiska rekommendationer av produkter eller tjänster från samma eller olika medlemmar kan komma att ses som reklam även om ingen tydlig koppling finns. Denna typ av inlägg kan raderas utan förvarning.

Det är inte heller tillåtet att tipsa om ett företag, en produkt eller tjänst förrän man har gjort 50 inlägg i forumet alternativt har varit medlem mer än ett år. Denna regel har vi för att undvika dold reklam.

Men samtidigt känns ditt inlägg och profil genuin. Skulle du kunna skicka mig ett pm med kompletterande information?

I och med att inlägget trots allt bryter mot en forumregel så kommer jag ta bort det, men om du har möjlighet att komma med ytterligare information som mer eller mindre bevisar att du inte är inblandad i företaget så kan vi välja att lägga tillbaka inlägget igen. Skicka pm till mig.
Låser även tråden tills detta är utrett.

Mvh

Stefan, Moderator
 
Hej,

Jag har nu verifierat "NyByggareSthlm" identitet och det faktum att hen låtit Väsrsåsvillan göra stomresningen.

Har lagt tillbaka inlägget då det inte enligt den efterforskningen jag gjort är någon smygreklam. Har haft mail/pm-kontakt med NyByggareSthlm, och fått kopior på avtal.

Jag öppnar tråden igen för vidare diskussioner / spörsmål.

Mvh

Stefan, Moderator
 
Då vill vi ha bilder!

Hur långt har ni kommit i bygget?
 
Vi blev klara till slut, det tog ungefär 3 år från stomresning till inflytt eftersom vi byggde själva på helger och semester. Vårens projekt är att få solpaneler på taket.

Fördelen med att bygga under en längre tid är att man har tid att ändra sig på vägen. Vi har också sluppit att låna så mycket pengar eftersom vi arbetat under tiden och kunnat handla mycket begagnat.
 
  • Stomresning av ett hus med en kranbil som lyfter en sektion, medan en person arbetar på en stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt grått hus med grävmaskin som arbetar med markarbeten i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen färdigbyggt grått hus i snölandskap med solnedgång på vintern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.