Svar två: 13,1 kg.

Jag har ca 140 kvm mossbeväxta lertegelpannor på mitt tak signerat Slottsmöllans tegelbruk. Det sägs att ett tak med nämnda tegelpannor bör underhållas regelbundet för att takets och i förlängningen husets vackra karaktär ska bestå. F g ägare har säkert gjort sitt bästa sedan 30-talet och jag ämnar behålla taket och husets karaktär så länge det är möjligt. Den här högtryckstvätten kan hjälpa mig med det.
 
Som permanentboende hobbybonde längst in på dåligt dränerad grusväg och stallplan så blir fordon, verktyg, djur och människor snabbt skitiga, med behov av tillförlitliga rengöringsmöjligheter.

Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home tillgänglig i maskinparken skulle jag äntligen snabbt och effektivt kunna spola av lera och dyl. från fru och barn ...eller åtminstone kunna få deras hjälp med att tvätta bilar, stenlagda ytor och grisiga ATV'er då dom vägrar att använda befintlig hög(?)tryckstvätt från Glapp & Läcker (eller ett fabrikat som rimmar på detsamma).

Utan några tillbehör väger en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home 13,1 kg (svaralternativ 2)
 
Svar:13,1kg

Farfars gamla kärcher behöver gå i pension, efter mångårig användning till det mesta. Bilen skulle nog också bli glad av att bli tvättad mer än en gång per år...
 
N Nybyggt torp skrev:
Rätt svar 12,7 kg!

Har en billigare högtryckstvätt redan som dock inte riktigt håller måttet. MEN den duger åt min bror som precis köpt ett gammalt hus i Malmö där det mesta behöver en ordentligt rengöring. Både plattor, terass och uppfart. Denna fina tvätt måste jag ju behålla själv såklart - min bror har annars oftast finare verktyg än jag... Viktigt det där - bröder emellan!
Tillägg: vill gärna ändra svaret till alternativ 2: 13,1 kg!
 
shejken shejken skrev:
Rätt svar: 12,7 kg

Att med rotborste på trallen nöta,
medan knäna blir ömma och blöta

Det är inte så jag vill möta våren,
istället vill jag bara sätta på´ren

Min nya Kärcher högtryckstvätt,
som gör jobbet snyggt och lätt
Rätt svar är alltså alternativ 2, som är 13,1 kg. (Såg att det alternativet nu lagts till)
 
Det här var en väldigt högtryckstvättsdimmig tävling.. :)
Det finns inte någon modell som heter K5 Premium Full Control Flex Home.
Antingen heter den K5 Full Control Flex Home eller K5 Premium Full Control Plus Flex.
Men om det är den som bilden visar så är det K5 Premium Full Control Plus Flex som väger 13.1kg alternativ 2.
Därför borde jag vinna.
 
Svar 12,7.

Varför jag ska vinna.. vi har ingen högtryckstvätt och vi behöver tvätta både hus och gångar. Vinner jag så slipper vi köpa en Nilfisk
 
Rätt svar : Alternativ 2 13,1kg

Jag skulle verkligen behöva en tvätt. Stora omkostnader när jag köpte huset har gjort att jag inte har någon tvätt. Att stå med vattenslangen är dock inte så effektivt när man tvättar bilen så det skulle vara fantastiskt att få använda Kärchers nyhet.
 
2. 13,1 kilo.

Har ett stort falurött hus som behöver målas och ska därför tvättas av med en högtryckstvätt. Därefter en altan på 50 m2 som inte är rengjord sen säkert tidernas begynnelse eller iaf sen 80-talet.
 
Svar:
Alternativ 2 (13,1 kg) med viss tvekan

Motivering:
Det som göms i snö
kommer fram i tö.
Visst längtar vi efter våren
men då syns också alla såren.
Varje år blir det mycket skrubb och tvätt
men med Kärcher går det faktiskt ganska lätt.
 
13,1kg.
Behöver för rengöring av altan, åkgräsklippare, stenläggning, släpkärra, bil m.m. eftersom vägen fram till stugan även används av bondens traktor, det är alltid lerigt!
 
Rätt svar är 12,7 kg.

Jag behöver en högtryckstvätt för grannens plank är så förbannat algigt men jag vill helst slippa prata med dom. Det svenska samhället och kulturen skulle rasa om folk gick omkring och okynnespratade med grannar och annat löst folk.
 
Rätt svar: alternativ 2 12.7kg


Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 13,1 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Alternativ 2 12,7kg


Äger ingen kärcher tyvärr, men skulle gärna vilja ha e


Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 13,1 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn Kärchers senaste högtryckstvätt på 145 bar

[bild]

Dags för vårstädning! Med en Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home hemma gör du snabbt och lätt rent allt från altandäcket och uteplatsen till huset och bilen. Trycket ligger på 145 bar men är ställbart via en display på handtaget så att du kan ställa ner det om du behöver vara mer försiktig. Tvätten har åtta meter högtrycksslang så att du kan röra dig obehindrat utan att behöva flytta maskinen. En person kommer att bli lycklig vinnare av den här högtryckstvätten!

Totalt värde cirka: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad väger K5 Premium Full Control Flex Home utan tillbehör?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 12,3 kilo
X. 12,5 kilo
2. 13,1 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
 
12,7 kilo, dvs "X".
Såfort vädret blir bättre måste vi tvätta allt möjligt därhemma, från hästtransport till plattor och trädgårdsmöbler och tak. Kärcher gör visserligen inte jobbet själv men kanske maken erbjuder sig att göra det själv när han får en ny leksak. :-D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.