Hej!

I vårt nya badrum har duschhörnet delvis begränsad takhöjd. För att kunna montera vikbara duschväggar får de inte vara längre än 160 cm. Det finns tillverkare som låter dig skräddarsy väggarna men de är väldigt dyra ( >13.000:).

Är det någon som vet var man kan köpa delar för att kunna bygga en egen vikbar duschvägg? Jag har hittat firmor som säljer härdat säkerhetsglas men inte aluminium-listerna som kan fästa glasskivan mot väggen.

Vänliga hälsningar, Lasse
 
S
Bar att välja det som kan passa i förhållande till glasets tjocklek och det blir nog till att limma in glaset till profilen . Limsort vet jag inte
Ska du gångjärn vid väggen blir det nog rätt mycket special

Aluminium
www.google.se/search?biw=1536&bih=735&tbm=isch&sa=1&ei=wreeWoCsG8zJwQLrj76ABA&q=aluminium+u+profiler&oq=aluminium+u+profiler&gs_l=psy-ab.1.0.0i24k1.203066.204982.0.207339.3.3.

Rostfritt
www.google.se/search?q=rostfria+u-profiler&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjvpaGBhtjZAhWSmLQKHZY2CWYQsAQIRA&biw=1536&bih=735
 
S skutten11 skrev:
Bar att välja det som kan passa i förhållande till glasets tjocklek och det blir nog till att limma in glaset till profilen . Limsort vet jag inte
Ska du gångjärn vid väggen blir det nog rätt mycket special

Aluminium
www.google.se/search?biw=1536&bih=735&tbm=isch&sa=1&ei=wreeWoCsG8zJwQLrj76ABA&q=aluminium+u+profiler&oq=aluminium+u+profiler&gs_l=psy-ab.1.0.0i24k1.203066.204982.0.207339.3.3.

Rostfritt
www.google.se/search?q=rostfria+u-profiler&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjvpaGBhtjZAhWSmLQKHZY2CWYQsAQIRA&biw=1536&bih=735
Jo, det är ju vikbart som är själva grejen. Egentligen är det konstigt att det är så svårt att hitta. Borde finnas färdiga att kapa.
 
S
Det är väl det med gångjärnen som ställer till den , slut på mina ideer
PS kolla om det finns som reservdel med mått som glaset , ett gångjärn kan ju gå sönder
Men blir lite leta för dig hos olika fabrikat , lämpligt att titta på utställningar hur det ser ut
 
S skutten11 skrev:
Det är väl det med gångjärnen som ställer till den , slut på mina ideer
PS kolla om det finns som reservdel med mått som glaset , ett gångjärn kan ju gå sönder
Men blir lite leta för dig hos olika fabrikat , lämpligt att titta på utställningar hur det ser ut
This. Att kapa en alu-profil är ju enkelt, så finns det gångjärn som reservdel till högre duschväggar kan det nog vara värt att titta närmare på dem ... :)
 
  • Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.