Svar: 2 12,7 kilogram.

Husägare sedan ett år tillbaka. Mycket maskiner och kul som måste införskaffas. Har sneglat på julas 140 mbar variant, dock helt övertygad om att denna är ca 7 ggr bättre. Fasad, altan och bil behöver tydligen tvättas igen... :)
 
Kan "tryckfelsnisse" varit framme tro? Om man vän av ordningen kopierar den möjliga vinsten:
Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home, och klistrar in den på Kärchers hemsida så träffar man givetvis på en trevlig bekantskap. Dock med en liten avvikelse, den väger nämligen13,1 kg.
Följdaktligen blir då mitt svar 3: 13.1Kg. Min Nilfisk som har ett antal år på nacken, låter som ett brunstigt rådjur
när den startar om den startar... Fasaden på villan, markstenarna på uppfarten, hustaket och sist men inte minst bilen alla har ett ständigt behov av att underhållas på bästa möjliga sätt. Vad passar då bättre än en högtryckstvätt från Kärcher nämligen en - Kärcher K5 Premium Full Control Flex Home.
 
J
Rätt svar: alternativ 2, 12,7 kilo

Idag har jag en liten klen Nilfisk, men vill gärna ha en lite kraftigare maskin som orkar med lite mer.
 
12,7 kilo.

1998 köpte jag en Kärcher, den fungerar fortfarande, aldrig har jag haft något bättre eller behövt något annat. Då hade jag en liten lägenhet och den fick även följa med till sommarstugan som nu är såld. Kärcher är så lättanvänd att även barnen klarar att koppla dem, barnen är nästan 10 år yngre än tvätten (nu är det båt, bil, villa, altan hus mm som behöver tvättas).

Vi är en del av familjen Kärcher, liksom de är en del av vår!
 
Svar: 2 12,7 kilogram.

Min gamla Alto (i mini format) från början av sekelskiftet sjunger defenitivt på sista versen. Vet inte hur många bar som kommer ut ur munstycket, vad jag vet är att dom inte alltid är riktade åt samma håll. Hopplöst att få i slangen ....skulle verkligen behöva en ny högtryckstvätt helt enklet.
 
Svar: 12,7kg (2).

Är sedan snart två år stolt ägare till ett litet fritidshus i Roslagen. Även om huset är litet, är den tillhörande altanen rejält tilltagen. Och uppfräschning av altanen är ett av sommarens prioriterade delmål. Dessvärre är underhållet synnerligen eftersatt och kommer kräva en rejäl tvätt med en högtryckstvätt - något jag tyvärr saknar i min arsenal.

Vore ju fantastiskt om jag hade tillgång till Kärchers senaste maskin inför projektet!
 
Rätt svar alternativ 2, 12,7kg.

Har en trött gammal högtryckstvätt som är knappt märkbart bättre än trädgårdsslangen.
Med bil, träaltan och sjöstensplattor i massor så är jag i desperat behov av en ny högtryckstvätt. K5 från Kärcher skulle bespara mig många timmar och mycket lidande.
 
rätt svar 13.1 kg https://www.kaercher.com/se/home-ga...r/k-5-premium-fc-plus-flex-home-13246400.html

Har en stor altan som behövs tvättas på balkong. Även sten plattor mm.Brukar låna en tvätt med hade varit skönt att ha en egen. Skulle behöva tvätta av taket också. Så skulle gärna slippa låna en eller gå med en skurborste. Detta är en maskin jag alltid önskat mig. Skulle göra livet så mycket enklare. Växer så mycket alger och mossa på stenarna så det är hopplöst att få rent för hand. Även altanen är grön på sina ställen. Tänk vad skönt att ha en egen och då kan jag ist låna ut min till grannarna så alla får glädje av den.
 
Svar: 2. 12,7


Bröllop till sommaren och hela hennes släkt skall bo här. Allt behöver glänsa, altan, stenlagda gångar, tak och asfalt.
 
Alternativ 2 (12.7 kg)

Efter att nybygget kompletterats med altan och plattor samt att det finns gamla plattor runt vårt gamla torp och diverse andra gamla byggnader är behovet enormt.

Tyvärr kommer hela årsbudgeten läggas på torprenovering.

Sen vore det väldigt snyggt att kunna ha en maskin att låna ut till grannen också eftersom han sitter på en massa jag lånat och kommer låna framöver..,
 
Rätt svar:
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
2. 12,7
Motivering: Folk frågar om det är sedum på taket. Jag kan inte ljuga utan erkänner att det är tallbarr och mossa. Det är så skämmigt. Hjälp mig återfå någon form av värdighet. Jag är i desperat behov av en högtryckstvätt.
 
2. 12,7

Motivering: Har köpt svärföräldras hus, dvs ärvt en massa prylar som nog är 20-25 år gamla det vill säga vill göra mig av med fortare än kvikt och detta vore en stor del i att kunna rengöra altan samt även tegelfasad på vårt hus från 1964.
Pengarna går just nu till att byta ut vitvaror så att vinna denna skulle vara ett otroligt fint tillskott!
 
OBS
Det verkar som att viktvärdena på Kärchers hemsida har uppdaterats. Därför stämmer inte längre första svarsalternativen. Vi har nu ändrat så att det stämmer med deras hemsida, men alla ni som nu då har "fel svar" före mitt inlägg kommer att räknas som rätt svar så länge ni svarat det som var rätt tidigare. De som svarar efter mitt inlägg här måste däremot svara korrekt värde utifrån nu gällande specifikation.

Tack Dthompa för att du uppmärksammade oss på det här!
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Svar 2. 12,7 kg

Med denna tvätt så blir allt så lätt, tvätta bil, tak och altandäck!
Användningsområdet är väldigt brett, det har jag nu insett!
Hoppas därför nu få använda Kärchers nya supertvätt :)
 
Svar: 2 13,1kg

Skulle vara fint om jag kunde ge min pappa en ny högtryckstvätt då han nuvarande kärcher gick sönder i höstas när jag använde den till att tvätta min motorcykel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.