Tja, det är en viss skillnad mellan ytterpanel som inte är färdigmålad och toaletter som står fel.
Det förstnämnda är lätt att åtgärda och man kan verkligen fundera på varför man inte ens har åtgärdat så enkla och förhållandevis billiga åtgärder.
Dock är det intressant att det gått ett år och inget är åtgärdat! Det låter som en seriös byggherre :(
 
Finns en anledning till att det kommunala bostadsbolaget hellre inte bygger om det skulle vara så att Gärahovs bygg vinner upphandlingen...

Byggfusk är deras signalement tyvär.
 
Tyvärr verkar fusket vara utbrett till flera områden.
Ta t ex en städfirma jag tog in för att sköta flyttstädningen av min gamla lägenhet. Dom gjorde ett riktigt fuskjobb när dom var där. De kom sedan tillbaka och åtgärdade dom nedslag som städningen gav. Dock upptäckte den nya hyresgästen en hel del ställen som besiktningsmannen missat där dom oxå fuskat.
 
Joppa83 Joppa83 skrev:
Finns en anledning till att det kommunala bostadsbolaget hellre inte bygger om det skulle vara så att Gärahovs bygg vinner upphandlingen...

Byggfusk är deras signalement tyvär.
Det är väl bara att villkora i upphandlingen att betalning inte görs förrän efter godkänd slutbesiktning.
 
Väldigt svår tolkad artikel om man inte får veta felen.
Finns gånger då vi använt besiktningsmän som tagit upp hundratals fel.
Skulle vara intressant och läsa alla ”byggfel”.
 
M MartinP666 skrev:
Det är väl bara att villkora i upphandlingen att betalning inte görs förrän efter godkänd slutbesiktning.
Godkänd slutbesiktning är oftast grundregeln när det gäller flyttstädning.
Det jag menar är att dom slarvar, för att sen bara åtgärda ev nedslag. Blir det inga nedslag så får dom ju fullt betalt för ett slarvjobb.
 
holetaker holetaker skrev:
Godkänd slutbesiktning är oftast grundregeln när det gäller flyttstädning.
Det jag menar är att dom slarvar, för att sen bara åtgärda ev nedslag. Blir det inga nedslag så får dom ju fullt betalt för ett slarvjobb.
Blir det inga nedslag så innebär det väl rimligtvis att bygget blev ok?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.