Hej!

Jag ska sätta upp ett förråd på tomten. I den ska jag ha "snickeboa" med verktyg i den ena delen och i andra delen förråd för moppe, gräsklippare och andra trädgårdsverktyg.

Nu undrar jag om det räcker med att isolera golvet för att verktygen och moppen ska hålla sig torra? Snickaren säger att det inte är lönt att isolera väggar om jag ändå inte ska värma upp och typ ha som gäststuga (vilket jag ju inte ska).

Tacksam för input!
 
Det viktigaste för att saker ska hålla sig torra är nog att taket inte läcker...
 
Din snickare har nog rätt. Isolering utan uppvärmning är poänglöst. Själv har jag byggt ett oisolerat förråd för trädgårdsredskap, gräsklippare mm. och det fungerar utmärkt. Mustätt är däremot viktigt.
 
J justusandersson skrev:
Din snickare har nog rätt. Isolering utan uppvärmning är poänglöst. Själv har jag byggt ett oisolerat förråd för trädgårdsredskap, gräsklippare mm. och det fungerar utmärkt. Mustätt är däremot viktigt.
Tack för svar! Men du isolerade golvet eller inte?
 
Tänker du ha värme där är det lönt att isolera, inte annars. Infravärmare är annars trevligt om man bara ska vistas där kortare perioder.

Tätt tak och tät grund så inte markfukt stiger in i byggnaden.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Tänker du ha värme där är det lönt att isolera, inte annars. Infravärmare är annars trevligt om man bara ska vistas där kortare perioder.

Tätt tak och tät grund så inte markfukt stiger in i byggnaden.
Ingen uppvärmning mer än typ om jag får feeling och vill snickra något mitt i vintern. Får nog bli isolering i endast golv!
 
Isolering endast golv tillför inte så mycket utom möjligen att det är lättare att isolera väggarna i efterhand. Allt eller inget säger jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.