Gaspannan (valliant) stänger av sig ör jag kollar så ser jag att den har tappat allt tryck. Jag vet att jag har ett element som kan ha en droppe Vid ventilen dock har jag lagt papper för att se mängden men det blir inte mycket mer än 1 droppe som hänger på ventilen. Vid ett tillfälle har jag sett att trycket har ökat efter det att jag fyllt på med vatten. Jag upplever det som att mu när det varit betydligt kallare så har pannan stängt av sig oftare 1-2 per dag. Jag har även sett lite vatten vid övertrycksventilerna. Någon som har tips på vad som är fel. Ska resa iväg och har fiskar som inte klara att leva i ett kallt hus. Har haft en VVS:are ute för ett tag sen som bara sa att nä det var inga läcka för vattenmätaren rörde inte sig. Jag visste inte bättre då men värme systemet är ju slutet och påverkar inte vattenmätaren föreen man fyller på. Uppskattar all hjälp.
 
har du tryckexpansionskärl kan det vara så att gummiblåsan gett upp.
 
  • Gilla
patrik-k
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
har du tryckexpansionskärl kan det vara så att gummiblåsan gett upp.
Tack det är en felkälla som jag inte tänkt på.

Någon som har fler idéer
 
Kan tilläggas att gaspannan är från 2010 eller 2007. Samt så ska set vara en kondenserande tror jag att det heter men kan ha fel.
 
Du har en tryckvakt i pannan som stoppar den om trycket blir för lågt. Jag gissar också på expansionskärlet. Kolla så du har lufttryck och att blåsan är hel.
En annan sak du kan kolla är om det läcker ur säkerhetsventilen på värmesidan.

EDIT: Såg nu att du hade lite vatten vid säkerhetsventilen. Det kan ha samband med trasigt expansionskärl.
Stiger trycket fort när du fyller på vatten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.