Jag har två röjsågar i garaget som används flitigt när det är säsong. Men varje gång jag är i garaget är röjsågarna i vägen, har liksom inte hittat nåt bra sätt att få undan dem när de inte används. Hur gör ni? Nån som har hittat något smart knep (helst utan att skruva i sär dem i smådelar)?
 
Min är inslängd i en bod, lika irriterad jag är där inne och den är i vägen... däremot sjukt nöjd över vår makita batteridrivna grästrimmer som tar över 90% Av röjsågens jobb.
 
D Dublin skrev:
Men varje gång jag är i garaget är röjsågarna i vägen
Skulle du inte kunna hänga upp dem på en krok var på garageväggen?
Handtagen brukar man ju enkelt kunna vinkla undan om de är i vägen.
 
Upphängd på väggen på U-krok ungefär som i butik.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
MultiMan
Hänger horisontellt under en takbjälke med hjälp av två spännband.
 
Korvgubbe
Mina ligger på en smal hylla. Passar mig bättre än hängande då jag behöver ytan under för andra saker. Att hyllan är smal gör att det inte får plats en massa andra grejor som blockerar sågarna.
 

Bästa svaret

Min hänger i ursågade spår i hyllplan. Motorn vilar på det översta hyllplanet och sedan är det även ursågade spår i alla hyllplanen nedanför som "röjsågspinnen" passar i. Alltså bara att hänga dit efter utförd röjning.
 
ullberg
Jag använder en "cykelhiss" jag sprang på på någon loppis, sitter i taket på en bod och har två krokar som går i block i taket, när man väl hissar upp den låser handtaget bra i sidled (motor & klinga/kassett i längsled) och det blir väldigt stabilt, jag köpte och tänkte att det här är väl 20% chans att det funkar men det har faktiskt funkat väldigt bra.

sen har jag en andra röjsåg som står på ett gammalt dass i ett hörn som vintertid används för att förvara gräsklipparen, så där är det ok att det är lite ineffektivt utnyttjat....
 
Toppen, tack för alla idéer .
 
Då passar jag på att " Bocka och buga" :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.