Här är några bilder på vårt nya kök från Lidhult.

Arbetsgång:
Rivning av bärande innervägg av tegel.
Åverkan på bjälklag för att få nya klinkergolvet i samma nivå som resten...
Stålbalkar istället för bärande vägg.
Massa gips i tak och på väggar.
Microlit & målning
Eldragning.
VVS
+ massa annat gott&blandat

Det som saknas är något mellan bänk och överskåp..


Innan allt började....
01.JPG

Rejäla väggar fastän de inte är bärande...
02.JPG

Nu börjar det bli rörigt
03.JPG

Skydd mot nedfallande sågspån från bjälklaget. Tidningen är från 1936, men och fick sitta kvar..
04.JPG

Väggen som skall ner, samt murstocken vars vinkel skall bort
05.JPG

Så här blev det till slut
06.JPG
07.JPG


Jonas
 
Så otroligt fint! Snygg lösning kring spisen! Fick ni hjälp med planeringen eller har ni gjort den själva?
/Ulle
 
Tack!

Det var en ganska lång process, så jag kommer inte riktigt ihåg... :)
Men tanken var att vi skulle integrera den stora hallen med köket. (Där barstolarna står). Det var en ganska stor outnyttjad yta, som nu känns mer användbar.

Tyvärr visade det sig att väggen mellan gamla köket och hallen var teglad...

PICT0013.JPG
 
Väldigt snyggt - modernt och tidlöst!

Vad är det för barstolar?
 
Barstolarna köpte vi på Bolagret på Västra Hamngatan i Gbg. Kommer inte ihåg vad stolarna heter dock.
 
Fantastiskt! Jag blir helt salig :)
Verkligen snyggt. Tycker precis som ovan att ni fått till det verkligt fint vi spisen. Känn som lite orginellt/personligt, men ändå inte "konstigt"...
 
Det var ju roligt att höra!

Vi är nöjda själva också...

"Nackdelen" är ju att gästerna sitter och tittar när man lagar mat, så man måste ju agera TV-kock.. ;) men det är ju lätt att slänga åt dem nåt, så de får hjälpa till....

Jonas
 
Det var ju en fördel!!! Istället för att kocken får stå solo i köket samlas alla kring grytan :)
/ulle
 
Ja, det är faktiskt rätt kul! Så kan de ju inte klaga sen, heller..
 
Får stämma in i lovsången trots att det bär mej emot :D Nädå. Litet men naggande gott skulle man kunna säga. Snygg bänkskiva. Oljad ek? Snygg halvö-lösning.

Perfekt!
 
Ferlin skrev:
Får stämma in i lovsången trots att det bär mej emot :D Nädå. Litet men naggande gott skulle man kunna säga. Snygg bänkskiva. Oljad ek? Snygg halvö-lösning.

Perfekt!
Oljad ek!

Litet kök, sa Bull...
Det var därför vi ville öppna det mot vår enorma ;) hall på 10 m[sup]2[/sup]
 
Hej,

Gratulerar till ert fina kök! :D

Visst har ni fläkten Arcad från Fjäråskupan?? En sådan ska vi också ha. ::) Vi kommer, precis som ni, att ha den frihängande. Jag undrar om ni har fläktmotorn inbyggd i själva kåpan eller har ni extern motor? Låter den mycket?

Tack på förhand!
Mvh Anna
 
Japp, det är en Fjärås Arcad.

Vi har fläkten i själva kåpan, och det låter ju en del i högsta läget, men betydligt mindre än vår gamla fläkt. På lägre effekterna är det inga problem med ljudet tycker jag...

Jonas
 
Vilken fantastisk förändring. Jag gillar de mörka golvplattorna :)
 
monikaw skrev:
Vilken fantastisk förändring. Jag gillar de mörka golvplattorna  :)

Jag med...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.