Hej vet ni var man kan få tag på mörkläggningsgardiner liknande velux som passar vanliga fönster, velux gardiner tycker jag verkar perfekt eftersom skenan sitter inne i själva fönstret men dom passar tydligen bara om man har speciella velux takfönster.

Skulle vilja ha nåt i detta fönster som ersätter persiennerna (som gick sönder och togs bort i detta fönster) alternativt gardin som går i en skena utanpå fönstret om jag förstår vad jag menar.

Har tidigare kört med ikeas mörkläggnings gardiner men vill ha något som sitter närmare inpå fönstret och som inte fladdrar, finns det nåt eller kan man snickra ihop nåt själv tror ni om det inte finns en färdig lösning?

/Challe
 
  • Ett vanligt fönster utan gardiner eller persienner som ser ut mot en parkering med bilar och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
Luxaflex har mörkläggningsgardiner med skenor. Inte provat själv, men köpt vanlig rullgardin och plissegardiner därifrån - mycket bra kvalitet.
 
Hittade persienbutiken som verkar ha det jag är ute efter :)
 
Jag har lagt vanlig IKEA Tupplur i nischen och limmat dit L-formade vita plastlister från byggvaruhuset med dubbelhäftande tejp... Fungerar klockrent men det blir lite ljusinsläpp ovanför rullen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.