Hej!

Håller på att renovera en gammal klädkammare till en walk-in-closet. Ur golvet kommer det upp flera gamla avklippta rör. Märkte när jag dammsugade över att det kom vatten ur ett av dom. Ska lägga nytt golv över men vad bör jag göra först?

Tacksam för hjälp.
 
  • Gamla avklippta rör sticker upp ur betonggolvet i en klädkammare under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Rinner det över i det röret ? så det blir vått runt omkring , säkert något som kapats vid ombyggnad
Kontrollera var rören kommer ifrån , har du källare då kan dom finnas där
Är det platta på mark så får du leta efter den andra ändan , är det möjligt att fråga gamla ägaren det ett bra förslag för info på rätt nivå
 
Nej, rinner icke över och ja det är vid ombyggnad. Platta på mark. Rören har stått så där i många år. Var inte förrän nu som jag började fixa där inne som jag la en tanke på det. Bara låta det vara?
 
S
Är all vatten och värme ombyggt så är det säkert kapat i båda ändar och ingen fara att täppa till .
sug ur och se om det kommer upp i nivå så det inte sitter en plugg eller annat på andra sidan som kan läcka
 
Okej! Men det spelar alltså ingen roll om där skulle stå vatten i röret? Totalt nollad när det handlar om vvs.
 
S
Nej det har ingen betydelse , det är neråt kan inte komma upp , och har inte läckt
bara att jobba på
 
Tack för svaren skutten. Må gott!
 
Spontant tänker jag att har det stått med kapade rör såpass länge så bör det kvarvarande vattnet rimligtvis ha dunstat bort? Bara en reflektion..
 
  • Gilla
skutten11
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.