Någon mer än jag som stör mig på reklamen för ozonrenare som dykt upp:
Pixelerad bild av en vägg med mögelfläckar inom en röd cirkel, använd i reklam för ozonrenare.

Först och främst känns hela formatet fel, mer åt clickbait-hållet.
Sedan handlar det inte om att faktiskt bli av med mögel, utan om att bli av med mögeldoft.

Kanske inte värdigt byggahus?
 
  • Gilla
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Redigerat:
Nej, hade inte sett det. Jag ska undersöka vad det är.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi har nu tagit ner annonsen i väntan på att kunden förtydligar både annonsen och sidan som man kommer till när man klickar på annonsen. Inte heller formatet är optimalt. Om jag har förstått det korrekt så blir man inte av med möglet utan man blir av med mögellukten. Får känslan att detta är en het potatis och jag kan för lite om ämnet.
 
  • Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Lurig firma som utformat annonsen för att likna en av era egna artiklar. Borde portas ett tag framåt för detta hyss.
 
Mikael_L
Ja den annonsen var usel.

Egentligen uppmaning till brottslighet, att dölja mögellukten inför husförsäljningen. :mad: :worried:
 
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Jag reagerade också på just den annonsen, kändes lite för mycket aftonblad för att passa in här.
 
Nu är det dags igen, jag funderar på om Aquabion är lämplig.

Aquabion hävdar att de kan "avkalka" ditt vatten enkelt (de har en zinkanod som ombildar det hela till något som inte sätter sig som kalkavlagringar)

Jag hittar väldigt lite konstruktivt på nätet, det enda jag kan hitta är att Villaägarna definierar den som båg.

Vore bra om Byggahus tog en titt på det då jag misstänker att man inte vill göra reklam för någon som inte funkar.
 
Jag har inte sett den annons som du hänvisar till. Ta gärna en skärmdump på den nästa gång du ser den så att jag kan se vad du ser.
 
Skärmbild av diskussionsforum med rubriker, texter och bilder relaterade till bygg och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Aha, nu förstår jag. En annons från dom kommer vara med i morgondagens nyhetsbrev. Jag vet tyvärr däremot inget om deras produkter.
 
Jag fortsätter med ytterligare en tveksam annons från Kyrkoskatten.se.
Skärmdump av en diskussionstråd med en annons för Kyrkoskatten med texten "GÅ UR SVENSKA KYRKAN IDAG OCH SPARA PENGAR Ta bort kyrkoskatten för alltid!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

betala pengar till ett bolag för en tjänst som är gratis. Vill man gå ur så är det fritt att skriva ut blanketten på svenskakyrkans hemsida.
 
  • Gilla
JSten och 6 till
  • Laddar…
Denna annons har jag blockerat 42 olika varianter av men de fortsätter tydligen att komma.

Jag ogillar denna typ av reklam starkt. Den hör ej hemma här.

Skärmbild av Google AdSense annonsgranskningssida med blockerade annonser om skattesänkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Kom just upp för mig, så de verkar vara ihärdiga
 
  • Screenshot av ett diskussionsforums inlägg om att gå ur Svenska kyrkan för att spara pengar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.