S
tittibitti skrev:
Vi var på visning, jag är nästan säker på att de sa att de fick 500:- men det är väl rimligt med tanke på att vi kom två personer i typ 20 minuter. 5000 låter mer som en ersättning för en större visning. Sorry jag var lite otydlig. Men jag kan ha fel :cool:
500 kronor för att främlingar ska få gå runt i mitt hus hade då aldrig jag gått med på.
 
  • Gilla
capture och 1 till
  • Laddar…
Nyfiken på om någon gjort uppgörelser på sistone ?

En husleverantör jag va i kontakt med förra sommaren försökte jag förhandla in något, men han va helt ointresserad. Sa något i stil med "Nej det behövs inte, vi kör visningarna innan ni får tillträde" :p

Nästa vecka blir det förhoppningsvis kontrakt med en annan husleverantör(älvsbyhus). Kanske skulle ha med mig något på det mötet ? ;)
 
  • Gilla
tommy121
  • Laddar…
RickardE RickardE skrev:
Nyfiken på om någon gjort uppgörelser på sistone ?

En husleverantör jag va i kontakt med förra sommaren försökte jag förhandla in något, men han va helt ointresserad. Sa något i stil med "Nej det behövs inte, vi kör visningarna innan ni får tillträde" :p

Nästa vecka blir det förhoppningsvis kontrakt med en annan husleverantör(älvsbyhus). Kanske skulle ha med mig något på det mötet ? ;)
Vi har precis köpt ett visningshus från Trivselhus. I uppgörelsen ingick att de fick ha 3 visningar innan tillträde och 3 efter tillträde. Det står även angivet i vårt köpeavtal. Vi dealade detta från början och får ingen ytterligare ersättning. Å andra sidan har vi fått huset till ett väldigt bra pris, så vi är helt nöjda.
 
  • Gilla
FreddyP och 1 till
  • Laddar…
RickardE RickardE skrev:
Nyfiken på om någon gjort uppgörelser på sistone ?

En husleverantör jag va i kontakt med förra sommaren försökte jag förhandla in något, men han va helt ointresserad. Sa något i stil med "Nej det behövs inte, vi kör visningarna innan ni får tillträde" :p

Nästa vecka blir det förhoppningsvis kontrakt med en annan husleverantör(älvsbyhus). Kanske skulle ha med mig något på det mötet ? ;)
Innan ni fått tillträde??? :mad: Den meningen hade fått mig att resa mig upp och gå från mötet utan att ens säga hej då.
 
  • Gilla
Emporio och 3 till
  • Laddar…
När vi byggde med LB-Hus fick vi en kamin installerad om vi gick med på att huset skulle visas två gånger.

Det har aldrig blivit någon visning då LB-Hus inte vill att någon ska se hur deras resultat blev... Och absolut inte att några potentiella köpare skulle träffa oss.

Men vi har en kamin som värmer gott dessa kalla dagar... Som det iofs flög ner en fågel i då man missat installera ett nät i skorstenen...

En kamin från Contura med en fågel inuti, på ett svart kakelgolv vid en ljus vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
@ndreas och 8 till
  • Laddar…
Bumpar en gammal tråd.

Är det någon som nyligen har blivit erbjuden att visa upp sitt hus? I många av de gamla trådarna så har folk fått erbjudande medans de bygger men är det någon som har blivit kontaktad i efterhand?
 
J jocke31 skrev:
Vi har precis köpt ett visningshus från Trivselhus. I uppgörelsen ingick att de fick ha 3 visningar innan tillträde och 3 efter tillträde. Det står även angivet i vårt köpeavtal. Vi dealade detta från början och får ingen ytterligare ersättning. Å andra sidan har vi fått huset till ett väldigt bra pris, så vi är helt nöjda.
Vi behövde aldrig visa vårt hus, så vi är jättenöjda.

Däremot så kom det förbi ett norrländskt par som spanade in vår kåk utan att det var visning, så min tjej bjöd in dem och visade huset.
 
Hej!
Jag är intresserad av att uppdatera denna tråden. Är det någon som har information om vilken ersättning olika husföretag givit det senaste? Enligt en vän till mig fick de 50000 kronor i tillval för att visa sitt hus 1 gång :surprised: innan tillträde.

Vi skall förhandla med vår säljare kommande vecka..
 
Hej,

Vi fick 65K avdraget för att ge dem tillgång till visning. Kommer inte exakt ihåg om det var 1 eller 2 visningar vi gick med på.
Sen tjänar de säkert in de pengarna någon annanstans :)
Till saken hör att vi inte byggde ett pakethus utan vi ritade om det så vårt blev lite mer ”unikt” och mer intressant för Götenehus att visa för andra.
 
  • Gilla
Nyevi
  • Laddar…
Lb-hus har en carport mot visningsavtal. Tror att värdet var 50 tusen och man kunde välja tillval istället för carporten. Träffade den på mässan i Stockholm i höstas och de sa att deras visningsrabatt brukar ligga på 20-30 tusen kr när de får ge rabatter. När de har fullt med hus att visa så köper de in sig när husen är färdiga.
 
  • Gilla
Nyevi
  • Laddar…
Väldigt gammal tråd men gör ett försök! Är det någon i närtid som fått frågan om att låta husföretaget ha visning? Vad erbjuds ni i ersättning?

Denna gång gäller det en ”visningsdag” där man kan anmäla sig till visning mellan 10-14 en lördag. Vi ska då utrymma huset och Eksjöhus håller i visningen. Vi får 5000kr i ersättning vilket kändes rimligt, innan vi fick prisförslag på städning på över 5000 efter rut, vilket verkar vara vad de flesta städföretagen tar för en engångsstädning av hus i den här storleken (drygt 200kvm), fönsterputs tillkommer. Jag hade nog trott att vi skulle få en slant över men så verkar det inte vara…
 
  • Gilla
simmeboy
  • Laddar…
RoTe
Vadå accepterar ni en ersättning innan ni ens funderat på vad det kostar att städa?
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
5000 är ju inga pengar alls.
Åtminstonde 50' hade jag begärt.
 
  • Gilla
  • Haha
vcx och 2 till
  • Laddar…
Varför ska det städas och fönsterputsas ?
 
  • Gilla
Classenor
  • Laddar…
Classenor Classenor skrev:
Väldigt gammal tråd men gör ett försök! Är det någon i närtid som fått frågan om att låta husföretaget ha visning? Vad erbjuds ni i ersättning?

Denna gång gäller det en ”visningsdag” där man kan anmäla sig till visning mellan 10-14 en lördag. Vi ska då utrymma huset och Eksjöhus håller i visningen. Vi får 5000kr i ersättning vilket kändes rimligt, innan vi fick prisförslag på städning på över 5000 efter rut, vilket verkar vara vad de flesta städföretagen tar för en engångsstädning av hus i den här storleken (drygt 200kvm), fönsterputs tillkommer. Jag hade nog trott att vi skulle få en slant över men så verkar det inte vara…
Jag hade förväntat mig att husföretaget stod för storstädning plus en mindre summa för att visa huset. 5’000 kr utöver städningen vore jag nog nöjd med för en lördag.

Skulle de vilja att jag är med och hjälper till att förevisa/säljsupport under visningen blir det mer.

Allt under förutsättning att jag är nöjd.
 
  • Gilla
Jockeek och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.