Hej,

Någon som har koll på om det finns någon diskmaskin som fungerar bättre än andra med att få besticken i besticklådan ren? Besticklådan, alltså den 3e och översta hyllan i maskinerna utan bestickskorg.

Vi köpte nyligen en Cylinda Sverigedisk men besticken blir ju inte rena, får oftast diska om över hälften av dem efter varje körning. Har aldrig haft problem med att få besticken rena tidigare med diskmaskin som haft bestickskorg så funderar på att reklamera denna och gå tillbaka till en med vanlig bestickskorg istället, men vad säger ni om vad man ska kolla efter? Det behöver vara en större modell då vi är 7 pers i hushållet.
 
Vår Miele gör rent på alla våningar!
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
Vi köpte sådan till fritidshuset och en Bosch, hemma har vi också en Bosch men med bestickskorg. Nu gör jag avbön för innan vi skaffade den var jag eller "om det var min fru" av den åsikten att det bara var en ny marknadsföringsdetalj. ;)
Måste erkänna att jag är helnöjd med bestickslådan, inget kladd när man slipper släppa ned disk och aldrig problem med att det inte blir rent.
Ska väl tillägga att vi aldrig kör några eco-program och håller oss till temp på 60 grader.
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
Även jag slår ett slag för vår Miele!
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
Den funkar fint i vår Siemens också. Besticken blir rena.
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
A
Jag skulle nog låta cylinda titta på denna dvs reklamera den.
Samtidikt kan det inte uteslutas att slovenierna inte riktigt fått till det.
Det senaste årets sverigediskar är bleka kopior av orginalet med mycket stor del plast istf plåt.
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
Jag har en Siemenst, bestickhyllan fungerar utmärkt.
 
  • Gilla
Mattias_Olsson
  • Laddar…
Vilket diskprogram använder ni i maskinen?
 
A AndersS skrev:
Vilket diskprogram använder ni i maskinen?
Vi använder Auto-programmet.

Har också upptäckt att det är något som knäpper i den, typ som något plastigt som ska snurra men kuggar över.
Ska be om en översyn av maskinen
 
A
knäppandet är troligen spolarmsväxlaren och kommer det inget vatten upptill så blir det ju dåligt diskat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.