Efter fyra dagar totalt (två man) har de kommit så här långt. De kommer även köra imorgon lördag :)
 
  • Ett rum under renovering med oskyddade väggar, kabeldragningar och två fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gipsväggar och tak under konstruktion med spackling, kablar och installationsboxar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med gipsskivor på väggar och spacklade tak i ett ofärdigt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kalle55 och 5 till
  • Laddar…
Färdiggipsat :)
 
  • Nyligen gipsade vitmålade väggar och tak med spacklade skarvar i ett rum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
kalle55 och 4 till
  • Laddar…
Stiligt, hur ligger ni till i planen?
 
  • Gilla
Krögarn_
  • Laddar…
K kalle55 skrev:
Stiligt, hur ligger ni till i planen?
Nja, det finns ingen riktig plan :) Men därför kan man väl säga att vi ligger bra till :)
 
  • Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Tak och ytterväggar grundade och strukna en gång.
 
  • Nymålat vitt tak med installerad ventilationsslang och osätt fast brandsläckare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusbyggarbetsplats med grundade och målade vita tak och väggar, med synliga kablar och stegar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Innerväggar på g!
 
  • Konstruktion av trästomme för innerväggar i ett byggprojekt, med kablar och byggmaterial synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Konstruktion av en träregelvägg för innervägg i ett pågående byggprojekt, oinredda utrymmen och verktyg syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Mer innerväggar och första spånskivan uppsatt. Även ett hem till ventilationsaggregatet är på gång.

Vi noterade nu att hantverkarna satt en del reglar något felaktigt, men förhoppningsvis går det rätt lätt att justera.

Nu börjar man verkligen få en känsla av rummen där uppe! :)
 
  • Konstruktion av träregelverk för innerväggar och första spånskivepanelen monterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppförda träreglar och spånskivor i ett rum under konstruktion med ventilationssystem installerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis uppbyggda innerväggar med uppsatt spånskiva och reglar i delvis skuggigt rum under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Brainy och 2 till
  • Laddar…
Två dagar senare har vi spån och gips på ena sidorna av innerväggarna :)

Elektrikern har påbörjat sitt jobb och vi har även fått in ett par skåp där vattnet ska hanteras. Installationstrumman är ännu öppen och förhoppningsvis hinner jag och frugan få de sista ventrören på plats i helgen. FTX-aggregat beställdes idag, ett Casa R5-H Comfort.
 
  • Innervägg under konstruktion med spån och gips, skåp för vattenhantering och en person i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innervägg med synlig isolering och nylagt gips, ventrör och elektriska installationer i en pågående byggrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innerväggar med spånplattor och gips, eluttag under arbete, person i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innervägg under konstruktion med isolering och elledningar framme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt med gipsskivor på väggarna och synlig trästomme i en dörröppning, stegar och byggmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
K Krögarn_ skrev:
Två dagar senare har vi spån och gips på ena sidorna av innerväggarna :)

Elektrikern har påbörjat sitt jobb och vi har även fått in ett par skåp där vattnet ska hanteras. Installationstrumman är ännu öppen och förhoppningsvis hinner jag och frugan få de sista ventrören på plats i helgen. FTX-aggregat beställdes idag, ett Casa R5-H Comfort.
Hoppas du får bättre eftermarknads service till ditt aggregat än vad jag fått till mitt Salda från den Svenska generalagenten som inte ens kan tipsa om var jag köper nya filter.......
Fick beställa av ett företag som tillverkar för att få dit nya.......
 
M maxmsm skrev:
Hoppas du får bättre eftermarknads service till ditt aggregat än vad jag fått till mitt Salda från den Svenska generalagenten som inte ens kan tipsa om var jag köper nya filter.......
Fick beställa av ett företag som tillverkar för att få dit nya.......
Ojdå, det var tråkigt. Vi köper från Swegon, hoppas dom och Casa är vettigare.
 
Idag har vi dragit ett par ventrör, nu är det bara invänta leverans av aggregatet.

Kul att se att snörasskydden gör sitt jobb också (vi satte på hälften av fram- och baksidan)!
 
  • Ventilationsrör installerade i en byggnads stomme, med synlig isolering och en stege i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus med snötäckt tak och synliga snörasskydd, inkomplett ventrör synligt, i väntan på aggregat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvåvåningshus med snörasskydd på taket, ventrör synligt, snöig omgivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
K Krögarn_ skrev:
Ojdå, det var tråkigt. Vi köper från Swegon, hoppas dom och Casa är vettigare.
Ja, riktigt dåligt.
Jag hoppas att aggregatet är bättre än deras service så jag slipper byta inom en alltför snar framtid.
Ahlsell där aggregatet kommer ifrån säljer endast det som finns i butiken till privatpersoner och där har de inga filter till Saldas FTX då det är beställningsvara vilket är oåtkomligt för en privatperson..........
 
G
M maxmsm skrev:
Ja, riktigt dåligt.
Jag hoppas att aggregatet är bättre än deras service så jag slipper byta inom en alltför snar framtid.
Ahlsell där aggregatet kommer ifrån säljer endast det som finns i butiken till privatpersoner och där har de inga filter till Saldas FTX då det är beställningsvara vilket är oåtkomligt för en privatperson..........
Du kan säkert få köpa det som privatperson till deras högst rimliga listpriser.
 
  • Gilla
Ronekma
  • Laddar…
G GiftfrittKvastskaft skrev:
Du kan säkert få köpa det som privatperson till deras högst rimliga listpriser.
Hos Ahlsell?
Dit har jag ringt och fått besked att det är beställningsvara och det kan inte privatpersoner handla.

Jag har beställt nya filter hos Lindbergs ventilation i Fleninge som tillverkar nya till mej, visserligen ganska dyrt men det är smällar man får ta.
 
  • Gilla
2mackan
  • Laddar…
Grymt projekt! Ser ut att bli kanon. Man att du är så händig!?
Vi lägger till 35kvm på vårt hus, totalentreprenad.
(Breviksskolan är bäst)
 
  • Gilla
Krögarn_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.