Hej!
Jag blir tokig på hur jag ska göra.. jag avskyr den den här gula nyansen som är på fabriksmålade lister så jag hade bestämt mig för att köpa obehandlat och måla själv när allt ska bytas ut. Men jag inser ju nu att det kommer bli fel gentemot allt annat som innerdörrar, fönster osv. som kommer färdigmålat.. Eller ser det okej ut med vita foder till en "gul" dörr/fönster?

Men jag kan ju inte vara den enda som har det här problemet, hur har ni löst det? målat om fönster/dörrar? Hade det varit gamla grejer hade jag inte tvekat men allt ska bytas ut till nytt. Finns det vita saker att få tag på? Allt jag har tittat på har den där brutna gula nyansen?
 
S
Det finns vita S-0500N lister att få tag i. Södra har sådana. Fönster och dörrar kan man också få i samma kulör mot en avgift.
 
Regel ett är att inte blanda i alla fall, då ser den gultonade genast smutsig ut. Man får hålla sig till en och sen försöka hitta rätt färdigmålat eller måla själv när det inte går att få tag i.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T
Jag vågar mig på att säga att den där brutna färgen är "kalkvit"/"listvit", eller helt enkelt 0502-Y.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.