Det går lite trögt asså...

Sita var här igår och hämtade säckar, precis efter att han yppat orden "Dom håller för mycket dom här" drar han en i hörnet på infartens kantsten och ett stort hål öppnar sig - Sen kommer de magiska "Jag kör!" - Redan där insåg jag att det var dags att hämta en skyffel och en till säck.
Så då fick man fylla en halv säck på infarten och vägen då.... :rolleyes:

Då ryggen börjat skrika lite "sluta för tusan" redan förra veckan så fick det bli en sväng till min vän kiropraktorn idag och det var ju inget vidare alls, svullen kring ryggslutet, svullen kring axelområdet och kommenderad vila ett par dagar för att undvika ytterligare diskkompressioner. Definitivt inget mera bära betong på ett par dagar alltså.
Han såg lite konfunderad ut när jag sa att jag burit cirka 5 ton senaste veckorna och det var därför jag var på besök....

Så då tänkte jag att stå och borra sten samt förbereda för snigeldynamit - Det är ju trots allt inte vad jag blev förbjuden att göra. Sladdar in på Jula för att köpa en SDS-Max borr och dra igång!
Måste säga att den där DeWalten borrar fint alltså - Till borr*vetet bestämmer sig för att paja efter ett och ett halvt hål!!!!

Då brann det i skallen på mig och jag hämtade bilmaskinen och pulveriserade stenen till småbitar. Så nu har jag ont i ryggen, på riktigt....
 
  • Gilla
  • Haha
ylven och 3 till
  • Laddar…
S
Du skulle videodokumentera det här. Låter som kul film. :D
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Klart det finns material för en film i det här spektaklet. :rofl:

Ännu en grej jag inte förstår, fru kommer hem från jobbet och ställer frågan hur det gick hos kiropraktorn med tanke på att jag gnällde i fredags över ryggens vara eller inte vara.

Hur som helst - Fick en lång utläggning om manlig logik:
Hon hävdar alltså om en läkare eller någon annan person med någon form av intresse i ditt vålmående säger "Du skall inte bära mer betong på ett par dagar" så resonerar alla män i stilen - "Han sa betong så borra sten och bila sten - Det är okej!" och "Jag får inte bära betong men flytta runt bumlingar i badrummet - Det är okej!".... Sen gick hon bara!?

Vad jag försöker räkna ut är - Kallade hon just den manliga rasen för trångsynta idioter som inte har någon som helst insikt i sitt eget välmående eller gällde det hela bara just min egen idiotiska logik?
 
  • Gilla
imported_Janne_olavi och 6 till
  • Laddar…
Tror hennes dragning av alla män över en kam inte känns helt obefogad!

Har vid 3(!) tillfällen klagar på ont i ryggen. blivit tillsagd att ta det lugnt ett tag men själv resonerat att det inte är någon fara, det är inte så mycket kvar... Jag är ju nästan färdig! Alla gångerna har resulterat i ryggskott :crysmile: och nej, jag har inte lärt mig och lär inte göra det heller. På tok för rastlös för att kunna ödsla tid på att hålla på med sånt trams som att vila på kommando :cool:
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
S
Filmen utvecklar sig till någon form av relationsdrama. :crysmile:
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Stenar och murbruk i en grushög vid ett byggprojekt inomhus med borrverktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snigamiten är nu apterad! ”Run Slacker - Run!!!”
 
  • Gilla
salahunreal och 2 till
  • Laddar…
Så här en vecka senare hade det inte hänt ett skit med Snigamiten... :worried: Hade nog hunnit springa en bra bit innan det skulle hända nått där.

Kanske var min blandning skev eller så var det för kallt då inga element längre finns där inne - Hur som helst var det bara att ta en ny tugga i äpplet och kliva på med alternativ två! Spräckkilar!!

En hammare och tre spräckkilar på en stenblock, med krossade stenar i bakgrunden och en burk öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och vilken skillnad - Då hålen redan fanns där så borrades geggan ut ut kilar slogs ned och efter kanske 20 min var allt klart. Inte ens ölen tog slut...

Snigamit i all ära men tidsmässigt så kan jag verkligen rekommendera kilar - Blev lite akut igår kväll när jag inte hittade någon butik som sålde över helgen. Däremot så kunde Gnejs Granit ta betalt via Swish och lägga ut tre kilar för avhämtning idag - Det kallar vi för superb service!

Nu är det dags att planera en fest för lite kompisar, kraven är att dom kommer i arbetskläder och är villiga att bära sten.... ;)
 
  • Gilla
salahunreal och 5 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Nu är det dags att planera en fest för lite kompisar, kraven är att dom kommer i arbetskläder och är villiga att bära sten.... ;)
Så länge ratiot mellan alkoholintag och stenbärning ligger inom godkänd gräns så skall väl inte det vara några problem. :)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Sjukt bra tråd!vi hejar på dig:)
Jag har fixat en del i vår källare relax. Dock började jag i okt 2016 och nu håller jag på att sänka taket och montera in element i taket. Vi är nog några st här dom har erfarenhet av sånt här så när frågor uppstår är det bara att vädra dem här. Än så länge är det ju mest köttarjobb ser jag:)
Var försiktig med ryggen bara. Fyll hinkarna halvvägs om du har känslig rygg. Finns ju ingen vinst i att bli ringaren i Notredame bara för att hinken just ska väga 20-25 kg :crysmile:
Jag tycker det ska bli intressant sen med egentillverkade badrumsmöbler så detta ska följas noggrant:)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
T tobbbias skrev:
Sjukt bra tråd!vi hejar på dig:)
Jag har fixat en del i vår källare relax. Dock började jag i okt 2016 och nu håller jag på att sänka taket och montera in element i taket. Vi är nog några st här dom har erfarenhet av sånt här så när frågor uppstår är det bara att vädra dem här. Än så länge är det ju mest köttarjobb ser jag:)
Var försiktig med ryggen bara. Fyll hinkarna halvvägs om du har känslig rygg. Finns ju ingen vinst i att bli ringaren i Notredame bara för att hinken just ska väga 20-25 kg :crysmile:
Jag tycker det ska bli intressant sen med egentillverkade badrumsmöbler så detta ska följas noggrant:)
Man tackar ödmjukast för hejjaropen, dom behövs - Släpade med fru på Bauhaus Badrumsveckor idag och skaffade lite inspiration. När till och med fru säger "Den här modellen var ju snygg, men du skulle bygga den bättre!" då vet man att man är på rätt spår...

Ryggen är normalt stark och fin men den här tortyren önskar jag inte ens min värsta fiende...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag skulle kunna:cool: informera dig om diverse förudmjukande situationer man kan hamna i då ryggen blir riktigt förbannad på huvudet. Då lägger den av, helt. Den inte bara gör ont, den slutar helt att samarbeta med resten av kroppen vilket resulterar i att man blir liggande där man befann sig när ryggen sa stopp. Tro mig, det är bättre att lyssna när ryggen är skit sur än att vänta tills den blir riktigt förbannad. :cool: Krya på dig!!!
 
  • Gilla
ylven och 3 till
  • Laddar…
JAAA!!!!

Äntligen är de där arkeologiska utgrävningarna i badrummet avslutade - Musklerna gav upp och i slutet var det bara pannben och inget annat som fick upp skiten ur källaren.

Över 300 gånger har jag nu sprungit i den där trappen, tappade räkningen efter 220 hinkar...

Utgrävd källare med avloppsrör och ojämnt grusgolv redo för isolering och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är nu 8cm under tänkt nivå (Hur tänkte jag där?) så det blir plats för ett lager Leca för att jämna av och sedan kanske jag kliver upp till 200mm cellplast bara för att komma närmare tilltänkt golvnivå som hamnar 5cm under tidigare golv.

Förstår nu hur det känns när man inser att nästa steg när att verkligen TILLFÖRA något till badrummet... :p

Nu tar jag en kall och lägger mig raklång på soffan medans fru lagar middag! :beer::beer:
 
  • Gilla
salahunreal och 11 till
  • Laddar…
Det är en otrolig känsla att få bygga för en gång skull!
Marken jämnades av med 400L 12-20mm Lättklinker eller som det heter i folkmun - Leca.

Sen var det bara att dra igång med cellplast, då jag grävt lite för mycket så skrotades 100+70 planen och det fick bli 100+100mm istället.
Fick även bli en ny 20mm PEM för inkommande vatten från mätaren till fördelarskåp.

Delvis lagd grund med cellplastisolering, rörledningar och byggverktyg på ett byggprojekt i ett hus under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och så var det klart - Nästa projekt blir att dra slang till Dusch, Wc, Handfat, Badkar och Kök innan armering och golvvärme åker in. Det får bli morgondagens projekt helt enkelt..

Byggprojekt med jämnad mark av Lättklinker, cellplastisolering och PEM-rör för vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slangar som ligger är golvvärme i annat rum samt vatten till toaletten uppe. Dessa tänkte jag fösta upp i armeringen med najstråd på enklaste sätt. HuppHupp! Kul nu!! ;)
 
  • Gilla
salahunreal och 2 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Fabulöst bra jobbat! Har själv gjort samma resa så jag vet hur det känns i kroppen! Håll ut, det blir så j-la bra när det är klart.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Jag skulle kunna:cool: informera dig om diverse förudmjukande situationer man kan hamna i då ryggen blir riktigt förbannad på huvudet. Då lägger den av, helt. Den inte bara gör ont, den slutar helt att samarbeta med resten av kroppen vilket resulterar i att man blir liggande där man befann sig när ryggen sa stopp. Tro mig, det är bättre att lyssna när ryggen är skit sur än att vänta tills den blir riktigt förbannad. :cool: Krya på dig!!!
Jo du, sambon hittade mig hängade över snöskyffeln. Helt oflrmögen var jag att röra mig. Fick släpas in och läggas på madrass på bottenplan. Helt orörlig i 3dar. Petflaska....
 
  • Haha
  • Gilla
ylven och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.