Tempiro.com har också moduler för normsäkringar på gång, så om man känner sig som elektriker kan man installera dem.
Förvånansvärt många har fortfarande porslinssäkringar i sin fritidshus och gamla villor :)
 
H Holmspel skrev:
Kommer inte ihåg vad dom heter nu men på Norska marknaden finns det el-element med wifi-styrning för runt 6-700:-. Kanske någon här har bättre koll på märke?
Adax heter dom. Funkar klockrent med app.
 
putte22 putte22 skrev:
Adax heter dom. Funkar klockrent med app.
Vet du om Adax funkar utan internet-koppling? Alltså lokalt över Wifi.
 
henq henq skrev:
Vet du om Adax funkar utan internet-koppling? Alltså lokalt över Wifi.
Japp nästan säker iaf. Till 99%.
 
Någon som hittat en lösning på detta än? Har exakt samma problem och blir tokig att inget finns. Har eventuellt hittat kanadensiska termostater med wifi men känns lite svajjigt att skaffa saker från kanada. //Alexander
 
Alexanderarg Alexanderarg skrev:
Någon som hittat en lösning på detta än? Har exakt samma problem och blir tokig att inget finns. Har eventuellt hittat kanadensiska termostater med wifi men känns lite svajjigt att skaffa saker från kanada. //Alexander
Hej Alexander. Jag gav upp, och köpte några nya Adaxelement. ”Kopplade ihop” dem som man enkelt kan göra för att styra samtidigt. Funkar klockrent med wifi och jag har inte saknat min gamla termostat en sekund. Den är inte ens urkopplad, men påverkar inte den nya lösningen.
 
Alexanderarg Alexanderarg skrev:
Någon som hittat en lösning på detta än? Har exakt samma problem och blir tokig att inget finns. Har eventuellt hittat kanadensiska termostater med wifi men känns lite svajjigt att skaffa saker från kanada. //Alexander
Jag gjorde som hebbelelle, satte Adax med wifi på toaletten i fritidshuset. Varmt och skönt där i alla fall när man kommer fram och väldigt behaglig reglering. Det går också att kalibrera termostatens temperatur mot rumstemperaturen.
Och det går att ändra temperaturen med knappar på elementet.
Att koppla in det på wifit var dock inte att leka med. Antingen var det helt omöjligt med en Android men gick bra med Apple. Eller så var det tvärtom, minns inte nu.

/Höghus
 
  • Gilla
Alexanderarg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.