Idag fick jag se reklam på kinesiska (tror jag) på Byggahus.se. :D Någon som kan kinesiska och vet vad de gör reklam för?

Skärmbild från Byggahus.se med olika annonser, en på kinesiska och andra på tyska, och webbsidans huvudmeny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är på skidresa i Österrike och här finns många österrikare, tyskar, engelsmän, nordbor och ryssar men än så länge har jag inte råkat på några kineser.
 
Det är japanska. Tyvärr är jag inte bra nog på det för att översätta.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Google translate
 
  • Skärmdump av Google Translate där japanska texten "78万円からの家づくり" översätts till svenska som "Hus gör från 7,8 miljoner yen".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Hm.. ”Hus görs från 600 000 kronor.” Intressant.
 
Det går ju att göra här hemma också, om man bortser från storleken. ;)
 
Ja, men jag har aldrig sett någon hustillverkare här hemma göra reklam för det.
 
Har för mig att den japanska husmarknaden är ungefär som bilar är här. Priset sjunker med tiden, efter ett gäng år är inte huset värt mycket alls och man köper i stort sett bara för tomten, sen river man och bygger nytt. Det borde ju bidra till att man vill bygga så billigt som möjligt.
Isolering verkar inte populärt, oj vad jag frös i min lilla lägenhet jag hade där.
 
Isolering verkar många länder ha svårt med, även länder där det blir kallt. Jag tycker det är småkonstigt att folk som kommer från norden och åker till mildare ställen klagar på hur kallt dom har det i husen. Jean Sibelius älskade ju London och England men han tyckte dom hade så förbaskat kallt i husen.

Jag kommer även ihåg John Heisz som bygger om sitt hus, han pekade ut ett fönster med bara enkelglas. Herregud även om det bara var ett litet fönster, enkelglas i ett ställe där det blir -40??? Jag undrar hur mycket värme nordamerikanska hus läcker jämfört med nordiska.

Jag får på känn att vi låg steget före här redan 100 år sen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.