Det fungerar inte att dra vredet och hålla i innefrån (den låter glatt men låset öppnas ej).

Ideer?
 
För stort avstånd till låsblecket.
 
Ha dörren är ju öppen, så så är det. Men hur får man låset att gå igen så jag kan stänga den?
 
Antar att låskolven är ute? Den borde gå in när man trycker ner handtaget och låset är olåst.
 
Brukar göra det men inte nu. Kanske fryst?
 
Har låset låst sig själv med dörren på vid gavel och nu kan du inte låsa upp så du kan stänga dörren? Har jag förstått rätt då?
Har du testat nödöppningen?
(klicka på citatet så ser du hela texten).
Nödöppning inifrån med vred
Yale Doorman kan öppnas inifrån genom att vrida vredet i öppningsriktning till horisontellt läge varvid man vidhåller det horisontella läget på vredet samtidigt som man drar ned handtaget och öppnar.
Denna möjlighet finns för utrymning i det fall batterierna är slut och man inte har möjlighet att byta batterier eller använda back up ström från utsidan. Observera
att även denna mekaniska öppning inte är möjlig när pro-
dukten har bortasäkrats enligt instruktioner i Quick Guide.
Jag antar att det kanske är lite dåligt uppvärmt vid denna dörren och låset blivit riktigt kallt.
Det som kan hända på dessa dörrar är att de alkaliska batteriena inte klarar kylan och tappar all kraft, testa med nya batterier och se om det fungerar.
Annars kan du testa lituimbatterier som klarar kyla bättre och lägre temperaturer och hoppas att det fungerar bättre.
När litiumbatterier används så får du ingen batterivarning innan batterierna tar slut utan de dör direkt, så om lituimbatterier används så byt batterier efter fasta perioder.
 
1 123abc skrev:
Har låset låst sig själv med dörren på vid gavel och nu kan du inte låsa upp så du kan stänga dörren? Har jag förstått rätt då?
Har du testat nödöppningen?
(klicka på citatet så ser du hela texten).

Jag antar att det kanske är lite dåligt uppvärmt vid denna dörren och låset blivit riktigt kallt.
Det som kan hända på dessa dörrar är att de alkaliska batteriena inte klarar kylan och tappar all kraft, testa med nya batterier och se om det fungerar.
Annars kan du testa lituimbatterier som klarar kyla bättre och lägre temperaturer och hoppas att det fungerar bättre.
När litiumbatterier används så får du ingen batterivarning innan batterierna tar slut utan de dör direkt, så om lituimbatterier används så byt batterier efter fasta perioder.

Tack. Bytt batterier men det verkar vara något annat. Den säger nu något om alarm när vi trycker koden. Så är nog inställning snarare än handhavande?
 
W wireless2000 skrev:
Tack. Bytt batterier men det verkar vara något annat. Den säger nu något om alarm när vi trycker koden. Så är nog inställning snarare än handhavande?
Är dörren fortfarande öppen på vid gavel? Om så är fallet så testa att hålla inne förreglingskolven (den lilla smala) samtidigt som du öppnar med kod.
Om dörren är stängd så kontrollera dörrspringan.
Fungerade nödöppningen?
Kan du stänga dörren?
Jag vet inte vilken version du har så postar 2st manualer.
http://www.lasmontage.se/content/uploads/products/manual/Doorman_User_Manual.pdf
https://www.yale.se/Yale/YaleSE/fil...oorman-installation-guide-user.manual-v2n.pdf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.