L
Härligt projekt. Kul att läsa om så här några år för sent. Hur har det gått för er med avslutningen?
 
L Lewdis skrev:
Härligt projekt. Kul att läsa om så här några år för sent. Hur har det gått för er med avslutningen?
Hade glömt denna tråden. Nästan allt är klart sånär på lite lister som det brukar vara.
Återkommer med bilder någon dag
 
  • Gilla
Lewdis
  • Laddar…
Martin_B
S SysterSandra skrev:
Hade glömt denna tråden. Nästan allt är klart sånär på lite lister som det brukar vara.
Återkommer med bilder någon dag
Hur går det då? :)
Blev det några bilder?
Hur lång tid tog allt som allt och ungefär hur många timmar per dag arbetade ni med det?
Kostnad för allt?

Underbart projekt!
 
Martin_B Martin_B skrev:
Hur går det då? :)
Blev det några bilder?
Hur lång tid tog allt som allt och ungefär hur många timmar per dag arbetade ni med det?
Kostnad för allt?

Underbart projekt!
Nu är det färdigt:) så färdigt ett hus kan bli.
Vi har jobbat med huset i perioder och haft långa uppehåll. Vi båda jobbar ju och barnen behöver få fler minnen än att mamma och pappa bara renoverade hela uppväxten.
Badrummet och vädertät utbyggnad med fördig utsida och byte av el har vi köpt in hantverkare till men annars har vi gjort allt själva. Jag är ansvarig för måleri och projektledarbiten och min man bygg grejen.

Vad det har kostat vågar jag knappt räkna på även om vi sparat kvitton men vi har höjt lånen 1milj. Men då har vi byggt ut 35*3 kvm ink källaren, nytt tak ny fasad tilläggsisolering, nya fönster, förstukvist, altan och uterum om 30 kvm, ett badrum på 10 kvm, alla ytor som golv väggar spottar i tak, dragit ny el och nytt elskåp, nytt kök, 2 nya sovrum och 2 gamla.

Nu ska det säljas vi letar nytt
 
  • Nymålat vitt hus med snötäckt trädgård, uterum och förstukvist under en grå vinterhimmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppvärmd bubbelpool i förgrunden med en rymlig altan och ett vitmålat uterum i bakgrunden vid en nyrenoverad bostad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med öppen planlösning och person som arbetar vid diskbänken, barn framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat kök med vit inredning, öppna hyllor och trägolv i ett uppfräschat hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med vita skåp, trägolv och en fruktskål på bänken, synlig genomgång till annat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen renoverat badrum med vit inredning, duschhörna och handdukstork, liten hund på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
Martin_B
S SysterSandra skrev:
Nu är det färdigt:) så färdigt ett hus kan bli.
Vi har jobbat med huset i perioder och haft långa uppehåll. Vi båda jobbar ju och barnen behöver få fler minnen än att mamma och pappa bara renoverade hela uppväxten.
(y) helt riktigt!

S SysterSandra skrev:
Badrummet och vädertät utbyggnad med fördig utsida och byte av el har vi köpt in hantverkare till men annars har vi gjort allt själva. Jag är ansvarig för måleri och projektledarbiten och min man bygg grejen.

Vad det har kostat vågar jag knappt räkna på även om vi sparat kvitton men vi har höjt lånen 1milj. Men då har vi byggt ut 35*3 kvm ink källaren, nytt tak ny fasad tilläggsisolering, nya fönster, förstukvist, altan och uterum om 30 kvm, ett badrum på 10 kvm, alla ytor som golv väggar spottar i tak, dragit ny el och nytt elskåp, nytt kök, 2 nya sovrum och 2 gamla.
35m2 invändig mått, dvs. boyta då? Eller menar du byggyta?

Ja, 1 miljon var ju inte dåligt med tanke på allt ni fick med där. Misstänker då att bara själva utbyggnaden, borträknat takbyte på bef. hus, borträknat allt nytt på bef. hus som fönster osv. och inte räknat med inredningen i utbyggnaden, som kök osv. så gissar jag ung. 400-500.000 kr? Inte dåligt!


S SysterSandra skrev:
Nu ska det säljas vi letar nytt
Oj! Och ni som har slitit så! :) ...eller börjar det bli för trångt?
Känns det inte tråkigt att lämna huset när ni har slitit så mycket med det, och nu när ni vet exakt vad som är gjort och "var ni har det" så att säga? Ni kan huset utan och innan :)
Önskar er dock lycka till och hoppas ni får igen investeringarna ni har gjort när ni säljer! :beer:
 
Martin_B Martin_B skrev:
(y) helt riktigt!



35m2 invändig mått, dvs. boyta då? Eller menar du byggyta?

Ja, 1 miljon var ju inte dåligt med tanke på allt ni fick med där. Misstänker då att bara själva utbyggnaden, borträknat takbyte på bef. hus, borträknat allt nytt på bef. hus som fönster osv. och inte räknat med inredningen i utbyggnaden, som kök osv. så gissar jag ung. 400-500.000 kr? Inte dåligt!




Oj! Och ni som har slitit så! :) ...eller börjar det bli för trångt?
Känns det inte tråkigt att lämna huset när ni har slitit så mycket med det, och nu när ni vet exakt vad som är gjort och "var ni har det" så att säga? Ni kan huset utan och innan :)
Önskar er dock lycka till och hoppas ni får igen investeringarna ni har gjort när ni säljer! :beer:
Huset var 96 kvm totalt i 1,1/2 plan. Vi förlängde huset 50% ink källare till 35,35,35 kvm. Dvs 70 extra i boa.
Köpte för 2350000 och har fått värderat till 5,2 och har styckat tomten och ska sälja den för kring 2 milj. Så vi har fått lön för investerad tid och pengar.

Anledningen till planerad flytt är att vi vill närmre havet
 
  • Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
Martin_B
Ja det var ju en god investering!
 
L
S SysterSandra skrev:
Huset var 96 kvm totalt i 1,1/2 plan. Vi förlängde huset 50% ink källare till 35,35,35 kvm. Dvs 70 extra i boa.
Köpte för 2350000 och har fått värderat till 5,2 och har styckat tomten och ska sälja den för kring 2 milj. Så vi har fått lön för investerad tid och pengar.

Anledningen till planerad flytt är att vi vill närmre havet
Bra jobbat. Vi skickade in bygglovshandlingarna för en månad sedan. Vi vill bygga ut ca 70kvm i ett plan. Ert bygge har helt klart inspirerat.
 
Blev fint, synd och lämna.. men önskar er lycka till med nya huset/projektet :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.