Har ett litet dass som ska ordnas under våren. Kaklad duschhörna med dubbeldörr i klarglas, utanför det vill vi ha bröstpanel. Dock ingen vanlig då det "bygger" för mycket (badrummet är bara 1.8 x 1 m) så varje cm på bredden är viktiga... :)
Har hittat en panel i mdf som är lik vanlig pärlspont, skulle det funka att limma fast denna med sättlim på gipsskivan och sedan måla hela härligheten med färg som är godkännd för våtutrymme. Mao det blir ingen luftspallt bakom panelen.

Mvh Mathias, Nina o lille Oscar
 
Ja.
 
Varför skulle det inte gå?

Det bör inte vara några problem.
 
Ni ska ju inte duscha på panelen....
Vi har träpanel i HELA badrummet utom i duschen och har inga problem med fukt fast huset är 25 år...
 
Fredrik_J skrev:
Ni ska ju inte duscha på panelen....
Vi har träpanel i HELA badrummet utom i duschen och har inga problem med fukt fast huset är 25 år...

Kanon, precis vad jag ville höra, då jag funderar på denna lösning i lilla badrummet.
 
Tack för idén!!
Detta skulle vara jättesnyggt i vårat badrum också. en liten fråga bara. Sätter man fast panelskivan först och målar alla tätskikt och dyligt utanpå? Eller tätskikt först sedan skiva + våtrumsfärgen? Hur har ni tänkt att göra med golvanslutning. Låter ni klinker gå upp ett varv på väggen och sedan panlens "stående" på kanten eller?
Vad planerar ni att ha ovanför bröstlisten. Jag har nog planer på att låta panelen gå hela eller nästan hela vägen upp till tak men är ej säker.

 
Jenny_L skrev:
Tack för idén!!  
Detta skulle vara jättesnyggt i vårat badrum också. en liten fråga bara. Sätter man fast panelskivan först och målar alla tätskikt och dyligt utanpå?
Ev. tätskikt måste vara under annars kommer det inte att synas ett smack av spåren i panelskivan.

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.