Hej,
Efter att en inbrottsliga härjat i trakten där vi har sommarstuga, är det dags att skaffa larm.

Behövs bara magneter och högljudd siren i detta fallet, ingen koppling till larmcentral. Men som sagt, trådbundet och driftsäkert.

Finns det några larmföretag i Stockholmsregionen som installerar trådanslutet larm? De stora företagen som Securitas säljer bara trådlösa...
 
tommib
Välkommen till forumet!

Ett trådat larm som inte ska vara anslutet till larmcentral installerar du enkelt själv om du är någorlunda händig.

Jag har själv ett DSC 1864 och kan starkt rekommendera den (eller egentligen lillebror PC1616 för dig) men andra på forumet (t.ex. RilleRock) talar sig varma för Siemens SPC. Jag tror, utan att ha testat själv, att DSC är lite mer primitivt att programmera men det behöver du bara göra en gång.

Du kan hitta DSC till bra pris på ebay. Jag har köpt mitt från en säljare i bulgarien (inom EU, ingen risk för tull+moms) men det finns andra också. DSC är extremt vanligt i USA/Kanada och där finns det mycket på begagnatmarknaden men då blir det tull+moms+avgifter.
 
Tack för svar. Jag har läst lite om denna lösning, men verkar vara ganska tidskrävande för någon som inte minns grundläggande ellära?

Jag kan egentligen tänka mig att koppla till larmcentral, ifall det innebär att jag kan låta ett larmföretag göra jobbet. Fördelen är väl också att larmets status då övervakas, så att man kan vara säker på att systemet är igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.